måndag 10 september 2012

Pappa kom inrusande på Öppna förskolan, vilken glädje...

Hutlöst sugen på något gott ikväll. Kämpar för livet över att inte trycka i mig något som jag sedan borde ångra. En fryst fiskpinne gick ner och ett par ostkuber. Fy, jag är så fruktansvärt intresserad av kylskåpet så ni anar inte. Lika bra att gå och lägga sig, illa kvickt!

Daniellas önskan gick i uppfyllelse idag. Jocke kom nämligen och hälsade på på öppna förskolan i förmiddags. Tösen blev överlycklig, ja Gry med. Det var faktiskt roligt att han stack in huvudet och stannade ett tag. Fika fick vi dock göra själva. Daniella dukade upp ett helt middagsbord till oss, så det var bara att "äta" å se glad ut :) Återigen så är det kanon med Jockes "fria tider". Inser ju att det är värsta lyxet. De gånger jag har varit trött så har jag bara kunnat ringa till han, så har han omedelbart hämtat Daniella från förskolan och tagit hand om båda barnen, jag har kunnat vila utan krusiduller. Det är perfekt, perfekt för än tvåbarnsmorsa.

Har sett "Ensam mamma söker" ikväll. Tycker programmet är helt okey. Lite trist att jag missat nått program, men det är väll inte hela världen. Blev en långpromenad ikväll också. Passade på att ringa å surra lite med Lena. Det är ju alltid lika roligt. Jag fullständigt älskar att prata med mina systrar i telefon. Fattar inte hur vi kan komma på nya grejer att prata om hela tiden. Eller ältar vi kanske samma jäkla sak varje gång?! :)

Idag var jag och hämtade hem min nylagade telefon. Den går hur bra som helst. Ska såklart bli bättre på att blogga, nu när jag har rätta verktyget i handen :) Har också hunnit med att lämna tillbaka (andra omgången) av stavar. Inte tusan tänker jag promenera med stavar som låter värre än jag vet inte vad. Ska köpa mig ett par nya, med motstånd i. Endast det bästa, är bra nog!

Nu går Jocke och lägger sig, så jag ska följa efter som en liten svans!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar