söndag 16 september 2012

Länge sedan man fick; "Fylleäta"

Mörbultat efter denna givande helg. Jag har ju som sagt inte varit ute och svirat på flera år. Vet inte exakt hur länge sedan det var, meeen läänge! Vi hade superskoj. Efter mitt snabba ryck på Marieberg åkte jag hem för att fixa i ordning mig, sen skjutsade Jocke hem mig till Fia vid tre tiden. Vi hade så trevligt att vi blev kvar där till närmare elva, så pitchers dissade vi rakt av :) Jösses vilken extrem kö det var in till Strömpis. Tydligen hade de ändrat åldersgränsen till 20 istället för 25, därav den förbaskade kön. Vi kilade istället till Harrys, där det var 25+. Kände dock att jag drog ner medelåldern rejält. Visst är det bra mycket roligare att hänga på ställen där det inte vimlar av "fjortisar?". Ibland kan man ju undra om de ens är fyllda 18 år än del, makalöst omogna. Typ, spela full och springer runt och ramlar... Tragiskt!
När klockan började närama sig natten och jag å brudarna dragit i oss tillräckligt många öl och shottar så var det dags att ta sig hem. Frågan var om jag skulle; åka taxi, springa till bussen (som jag omöjligt skulle hinna till) eller om jag skulle försöka ta mig hem till Fias soffa?! Det blev det sistnämnda. Vi hann inte mer än komma innanför dörren så gjorde Fia i ordning "Luffarmackor" till oss. Jävlar vad jag älskar att fylleäta. Det var så gott, så hälften vore nog :) Efter att ha dansat en hel kväll och promenerat i mina snygga skor så slet jag av mig dem illa kvickt, aaa till och med innan vi kom hem. Känner idag att jag har en aning ont i fötterna med tanke på alla stenar jag traskade över. Ska man vara fin, får man lida pin. Tur att jag inne på krogen inte kände hur ont jag hade i fötterna. Hade ju sett knepigt ut om jag sprungit runt där barfota... hahaha...

Nå, jag vaknade upp vid elva tiden, på skönaste soffan ever. Daniel stack iväg och handla dunderfrukost till oss på förmiddagen, så det var bara att vräka och må gött, (sänkte ett wienerbröd också). Ringde Jocke så han kom och hämtade mig vid tre. Såå, ett dygn med Fia och man var som mänska igen... Mohaha!

Har sovit typ hela tiden här hemma idag. Min fråga är om jag kommer somna ikväll?! -Men det tror jag! Jag är inte van vid det här, det känner jag. Kanske är tur att man inte är ute och flänger alltför ofta.
På tal om inget, så blev det inte speciellt mycket bilder från gårdagen. Får se om Fia skickar några som hon tog. Jag såg ju mest ut som en "fyllekaja" på korten. Men satan så roligt vi hade.

Nähepp. Kasta sig i säng så man orkar med Öppna förskolan imorgon. Idag har det inte blivit mycket tid för barnen. Tur jag fick natta Daniella och mysa lite med Gry innan hon somnade. Har ju i af hunnit prata med syrran i telefon ett tag, medan jag var ute och gick typ 1h... Asch, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar