söndag 9 september 2012

Gubben sopade rent på golfbanan =)

Dåså, då var det kväll igen och ytterligare en dag har förbrukats. Hör och häpna så sova jag till halvtolv. Jocke hade fixat hemmagjord pizza så självklart slukade jag ett par bitar :) Tänkte att det inte var någon mening att bryta det vinnande konceptet, nämligen att; "äta onyttigt hela helgen ut". Haha! Får hoppas att det dröjer många veckor innan jag ger mig på en sådan här ONYTTIG helg igen. Meen, den har varit extremt nyttig för själen.

Var ute och gick drygt 1,5h ikväll. Har ju inte blivit en enda promenad på hela helgen, så denna var välbehövlig. Blev så stolt då Jocke efter drygt sju timmar kom hem från golftävlingen, med pengar i ena näven och pokal in andra. Han vann rubbet vilket ledde till glada miner. Det måste ju seriöst vara nått märkvärdigt med grabben då han VÄGRAR att förlora. Spelar tydligen ingen roll vad han ger sig i kast med, så ska han bara vinna... Sjukligt det där (men samtidigt lite häpnandsväckande)  =)

Idag då jag och barnen var till lekparken blev Gry attackerad av ett annat barn. Hon som så snällt satt i vagnen och såg söt ut. Tydligen såg hon kanske lite väl söt ut eftersom den andra ungen skulle klösa ögonen ur henne. Mammas hjärta, jag blev ju såklart vansinnig. Hursomhaver, vi hade jätteroligt där (bortsett från incidenten). Förvånansvärt mycket barn ute idag, hela lekparken var full trots att det var kallt och lite blåsigt. De flesta föräldrar brukar ju hålla sig inne med sina barn när "skitvädret" kommer. Det låter sjukt konstigt, men det är så! Jag har flera gånger funderat vart "folk", (alltså andra föräldrar med sina barn) håller hus när det är lite sämre väder. Det är ju precis som att det blir livrädda bara för att det inte är +30 grader och strålande sol. Märkligt detdär, mycket märkligt!

Dags att borsta gaddarna och slänga sig i säng. Imorgon väntas öppna förskolan för mig och flickorna. Får se när Pappan i hemmet tänker göra Daniella glad, å följa med till öfsk. Hon har ju pratat om det några gånger, så kanske kanske får han tummen ur och följer med någon gång.

Wiieho, imorgon ska jag hämta hem min nylagade telefon. Då blir det såklart mycket mer bilder i bloggen (och det är ni väll glada för?) Hahaha!

Godnatt finingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar