fredag 14 september 2012

Wiieho, bakning på G här på Gränden

Undra om jag går på en rejäl sockerkick för tillfället?! -Mitt ena ben är så rastlöst så hälften vore nog. Jag och Daniella har i alla fall bakat Hallon/choklad muffins. Tur (i oturen) att vi bara strödde glasyr över hälften av satse, för fy tusan vad äckligt det är med glasyr. Det är ju alldeles för sliskigt! Till och med gumman tyckte det var för sött, och då är hon tre år :P Jag ska ta mig en rejäl promenad nu, så jag går bort de där två muffinsen som jag tryckte i mig. Nåja, det var ju kul att leka bakmorsa ett tag. Tror dock inte att bakning riktigt är min grej. Ser ut som att jag kommer få offra mig ibland, för barnen skull.

Idag har vi varit till Öfsk på förmiddagen. Efter det så tog vi bussen hem. Var så mysigt att höra Daniellas kommentar då vi kom innanför dörren; "Åh så skönt å va hemma igen mamma". Aaa, det tycker jag med =) Idag blev det sångsamling inne i kyrkan. Det är en speciell känsla att vara i kyrkan, jag gillar lugnet och atmosfären.
Jag och barnen har haft en riktig lekdag här hemma. Vi har avverkat varenda spel inne på Daniellas rum, byggt och gosat om vartannat. Mysigt, att få avsluta denna dag med lite bakning. (Trots att det inte riktigt är min grej). Jocke var å storhandlade efter jobbet, så jag och Dani fick ta cykeln ner för att köpa hallon och choklad så vi kunde göra de berömda muffinsarna. Riktigt goda blev dem, förutom den vidriga glasyren.

Nähepp, en långpromenad på det här så benen kommer i form igen!
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar