tisdag 11 september 2012

Bilbyte = Frustrerad kvinna

Blä, gillar inte alls de nya inställningarna i min telefon. Korten jag la upp är ju under all kritik. I min telefon ser de jättefína ut, men när jag lägger upp korten i bloggen så ser det fööör täskigt ut :P Ska såklart fixa det, med hjälp av någon kunnig!

Denna dag har bara sagt Pang. Lämnade Daniella på förskolan vid nio, sedan jag jag och Gry ner till ica för att dra hem lite matvaror. Blev en sväng med vagnen på förmiddagen sen kom Jocke hem och åt lunch med oss. Fiskbullar och potatis, så mycket enklare än så går det inte att göra.

Är så himla glad över grejerna som jag hämtade ut idag. Såå himla fina (det tyckte J med) så vi ska beställa en kudde till, med Grys namn. Först hade jag tänkt ha kuddarna i respektives rum, men nu när jag ser hur snygga de är så ska jag ha båda i varsitt hörn i soffan, snyggt megasnyggt!

På tal om inget så är det bara dagar kvar tills vi åker till Vilhelmina, under tiden vi är där ska det renoveras lite här hemma. Vi ska måla om, tapetsera, riva vägg och byta golv + lister. Bra början för ett mysigt och fint hem! Det finns lite att dona med innan vi är redo att dra. Jocke är ju för tillfället mest intresserad av att byta bil, så när man pratar med honom om något annat så är det som att prata med en vägg. Han har fått för sig att vi ska åka 335 cab (eller en M3:a). Jag undrar hur detta ska gå till då vi har två småbarn?! Tydligen går det, om Jocke får bestämma.
När vi kommer hem från villis ska vi titta på lite nya möbler. Jag vill ha en ny hatthylla, skoställ, vardagsrumsbord och Tv-bänk. Dessa grejer är prio-ett :) Sen så kommer vi inte sätta upp speciellt mycket på väggarna. Jag måste hitta några vita tavellister till hallen. I vardagsrummet ska det vara så rent som möjligt, det blir snyggast så!

Nä, ska jag hinna med att säga godnatt till kidsen så får jag nog rappa på. Låter som att Jocke håller på ta knäcken på Gry där inne, hon skrattar så hon nästan kiknar. Mysungarna mina, de är för goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar