onsdag 31 oktober 2012

Ändrade planer...

Suck, försökte hela gårdagen att lägga upp bilder från mobilen, blogger måste dock ha bestämt sig för att jävlas med mig, så det blev inget bloggande från mobilen :/ Får se om Jocke kan hjälpa mig att få igång skiten, när han kommer hem på lunch!

Vet ni vad? -Min föräldraledighet ser ut att ta slut redan imorgon. Det var ju först bestämt att Jocke bara skulle vara hemma 2,5 månad. Han har ändrat sig och vill vara hemma enda fram till sommaren. Tycker det är superbra för både honom och barnen; att han väljer att vara hemma. Fler pappor borde faktiskt göra det, lära sig att ta hand om sina barn, inte bara hålla sig på jobbet.
Jahaapp, då är det bara för fröken Camilla att börja arbeta igen. Det är såklart blandade känslor. Skrämmande att inte få vara med Gry (och delvis Daniella) hela dagarna, men samtidigt givande att börja jobba igen. Jag har ju nämnt tidigare, att jag är en arbetande kvinna :) Trist att inte få hänga på Öppna förskolan med barnen på måndagar och fredagar. Vi som haft det så mysigt med bussåkande, pyssel och gofika. Aja, nu är det Jockes tur att få känna på det roliga i livet =P

Jag kan inte smälta det här med min framtidsplan om att börja plugga igen. Är ju så irriterade över det där med Engelska B. Hade inte trott i min vildaste fantasi att de skulle ändra behörigheten, att man ska vara tvungen att ha Engelska B för att utbilda sig till Förskollärare. Herregud, jag fattar inte vad man ska med det till då man knappt inte ens använder sig utav engelska i yrket, åtminstone är det ytterst sällsynt. Den lilla engelska jag kan räcker gott tycker jag. Men men, nu är det ju bestämt så. Känns alldles för drygt att läsa in detta på komvux. Men jag får se hur det blir. Jag har ju i och för sig ett stort intresse av att jobba med socialt utsatta människor. Så kanske ´Behandlingsassistent´ skulle vara nått för mig?! Jag har ju varit inne på det tidigare. Eller kanske nått helt annat... som; ´Medicinsk sekreterare´?! Asch, tankarna flödar, vi får se vart det slutar :)

Ska ta å förbereda för lunch. Gry hon sover ju som vanligt, ute i vagnen. Daniella är här utanför tillsammans med dem på förksolan. De är här och leker i "vår" lekpark. Jag kan inte hålla mig från att springa fram och tillbaka i fönstret för att se vad hon gör. Hon ser då i alla fall ut att ha fruktansvärt kul med sina vänner... Mammas hjärta... jajamen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar