söndag 7 oktober 2012

Kvällen är räddad -Klickade hem lite nödvändigt

Soffslapp, äntligen!
Började dagen med att ge Jocke sovmorgon, så då kan ni ju förstå hur slut jag är när klockan börjar närma sig senkväll. På förmiddagen var vi ute allihop och cruisade inne i stan. Må ju säga att det är bra roligt att åka "monstret" :) Vi var på förmiddagen förbi farmor med tårtan som blev över från gårdagen. Jag och Jocke har bestämt oss för att ´våga-vägra-sötsaker´, så det var lika bra tårtan åkte ut illa kvickt.
Karln har varit ute och flängt hela dagen (han är fortfarande inte hemma) så jag och barnen har hängt inne på Daniellas rum, cyklat ner till ica för att handla och lekt ett litet tag i lekparken. Snacka om att det var mysigt att ikväll (med Alfons Åberg på tv:n) få sitta helt solo med Daniella i soffan, snacka skit å bara gosa... Det är kvalitétstid det! Hon är ju så förbaskat go när hon sätter den sidan till. Tycker jag fått se alldeles för mycket treårstrots den sista tiden. Jag höll på sjunka genom jorden när svärmor nynnade nått om att fyraårstrotsen är ännu värre... Är det verkligen möjligt, kan det vara så?! Har i alla fall märkt stor skillnad om man inte själv brusar upp så förbaskat när hon får sina spel, det är ju alltid nått! =)

Har precis slängt iväg beställningen på Grys kudde, plus en haklapp med hennes namn broderat. Jag väntar med spänning på att det ska komma. Kommer bli kanonbra att ha både hennes och Daniellas kudde i soffan... Snyggt och personligt!

Bläe, nu vill jag ha hem älsklingen. Orkar inte vänta längre. Blir tokig av att vänta, hatar att vänta. Får hoppas att han har det trevligt hos Steven, så det är värt att jag sitter hemma å lider... Haha, nä så hemskt är det inte, men nästan :)

Imorgon ska vi såklart till Öppna förskolan igen. Jag har lovat Daniella att gå dit både på f.m och e.m, får se om hon pallar med det. Som sagt, jag tycker det är hundra gånger lättare att "hitta på grejer" än att sitta hemma och i det närmaste klättra på väggarna. Klart att det är skönt att slappa hemma ibland med. Som idag, jag och Gry sov 35 min trots att Dani var vaken och hemma. När jag vaknade blev jag så full i skratt, hon hade nämligen dragit ut halva garderoben och provat mängder med kläder. Kanske är det ett intresse ändå, kläder?! Hoppas i så fall hon bejakar det :)

Provade mina nya gåstavar idag. Det ska tydligen öka syreförbrukningen med 18% jämfört med traditionella stavar. Jag längtar redan tills imorgon då jag ska få ut å traska igen. Detta kan bli kul, riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar