måndag 1 oktober 2012

Helt otroligt, jag har det ...

Jahapp, då har man hunnit landa här hemma i Örebro. Jag har tagit mig årets skönaste (välbehövligaste) bad, rensat bland papper och donat på. Blev så fruktansvärt glad då vi kom hem inatt. Vilket kanonjobb de har gjort. Det är så fint så jag kan inte beskriva det med ord. Har dock inte hunnit putsa fönstren eller städat upp ordentligt, så kort får vänta ett liitet tag till. Imorgon hoppas jag att hatthyllan ska komma på plats, så vi får undan lite jox. Jag hade tänkt skrubba upp hallmöblerna imorgon och alla fönsterbrädor. Vill bara att allt ska stå på sin plats. Jocke överraskade mig genom nytt vardagsrumsbord, hatthylla, skoställ och nymålat bord + stolar. Alltså ni förstår inte, jag glider runt här hemma som värsta happygirl :)... (kanske är det Vilhelminaresan som gett mig ett spratt)

Samtidigt som det är askul att vara hemma igen, känns det tråkigt att lämna alla fina människor i Vilhelmina. Jag har haft så förbannat kul. Allt har varit bra, allt! Underbart att få sitta uppe halva nätterna och bara surra med de finaste människorna. Hur underbart är det inte att ta cykeln sent om kvällen till Angelica? Eller dra iväg på Tallbacka å surra skiten ur Sofia och hennes arbetskollegor? eller sitta uppe i Lenas härliga soffa å snacka massa gojja? Eller promenera tio varv runt Vilhelmina på mindren 1,5h? Eller supa sig full på hotell Vilhelmina., eller mysa med sina barn och sambo på ett sådant underbart ställe som Vilhelmina?! -Nä, allt har varit kanon! Skulle inte kunna välja bort en grej från denna resa (puh, ska vara den förbannade baksmällan då)... hahaha!
Får se när det är dags att åka upp dit igen, kommer förmodligen dröja ett tag. Hoppas på att få ner syrran och hennes familj till Jul, men det återstår att se hur det blir med den saken!

Idag var vi (självklart) till Öppna förskolan på förmiddagen. Inte tusan kunde vi bojkotta den trots att vi suttit i bilen halva natten. Vi kom dock dit lite senare än vanligt. Men Daniella hann leka av sig och pyssla lite. Jag drack kaffe och gumman fikade så det fick bli en senare lunch. Vi var ute och cyklade och besökte den nyrenoverade lekparken här bortanför. Daniella ville inte gå in så vi blev ute säkert två timmar, minst! Jag slängde ihop lite halvfabrikat till lunch, fiskpinnar och kokt potatis. Det funkade utomordentligt bra, det syntes på aptiten hennes :)
Själv då?! -Jo, jag har ätit två hårdmackor med makrill, promenerat 60minuter samtidigt som jag surrade med Angelica i telefon. Hörreni, nu jävlar blir det hårdbantning för min del. Jag vågar inte ställa mig på vågen, för jag VET att jag måste ha gått upp. Blä, känner mig pizzarund om hela kroppen. Å andra sidan kanske det inte är så konstigt att man känner sig "pizzarund". Lacité och Quinto lär ju ha kosing för hela året ut tack vare Örebroarna :P

Hade tänkt kasta mig i säng nu så jag orkar upp å ta hand om kidsen imorn. Daniella ska till dagis och Gry har tid hos bvc klockan två. Imorgon ska jag ut å gå, jag ska gå så jäkulst att benen halft ska vika sig. Är irriterad på mig sjläv att det inte blev fler promenader i Vilhelmina. Fasiken, vi åt ju som grisar =) Hade mer eller mindre spring i högerbenet varje kväll, å ändå vägrade jag att gå. Asch, ska bli ändring på det nu, jag lovar!

Godnatt fina bloggläsare!

Helt otroligt, jag har det kung :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar