lördag 27 oktober 2012

Finaste hemmet, jajamen!

Igårkväll blev jag och Daniella bjudna på dundergod mat av Älsklingen, (inbakad fläskfilé med körsbärstomater, färska champinioner, philadelfiaost- med smak av vitlök & örter och västerbottensost, till var det potatisgratäng, sallad och hemmagjord vinsås ) idag var det våran tur att överraska -vi planterade blommor och städa ingången medan pappa var och spela golf (och Gry sov som en stock i vagnen). Han blev superglad då han kom hem. Nu är det så förbaskat fint så ojoj. Jag passade på att hänga ut en ljuslykta nu när mörkret på allvar har kommit.

Idag drog vi ut en snabbis till Marieberg så Daniella fick köpa sig lite Lördagsgodis, jag fick köpa nya ljus och en jättefin korg som jag ska plantera nya blommor i. Jag har kommit in i något trevligt blomstadie, -för jag vill ha blommor och arrangemang överallt. (okey, inte överallt, men ni förstår).
Jag håller på leta mig gråhårig efter en prydnadsstege. Vart tusan kan man köpa en sådan? Tycker det är så himla snyggt! Letandet fortsätter, helt klart!

Nu är det i alla fall målat och klart här hemma. DAMN, nu är jag nööööjd! Nått annat jag också är nöjd över är att min telefon har letat sig hem igen. Så nu kan jag alltså börja lägga upp lite bilder igen.
Ikväll ska vi förmodligen ut en sväng med bilen. Men först blir det såklart hockey och mysmys med kidsen.

Hané göttans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar