onsdag 10 oktober 2012

Komiskt, skulle egentligen bara gå till ica för att handla lite mat till Gry, ketchup, köttfärs och tomatpuré. Det slutade med att jag kom ut med halva affären, körde någon typ av "fredagshandling" redan på onsdag. Så nu behöver vi bara fylla på med lite nödvändigt och några färskvaror inför helgen. Antar att vi kommer handla lika mycket i alla fall på fredag, men det känns bättre om jag försöker inbilla mig att handlingen kommer bli mycket mindre :)

Nå, idag är det "After Dagis" som gäller. Jag har lovat Daniella att göra våfflor till mellis, så jag lär ju hålla det om jag vill fortsätta vara den bästa morsan enligt Daniella :) Gry är då för söt när hon sitter å smaskar på sina smörgåsrån, tänk att hon blivit så stor att hon kan knapra rån... tiden går, kan man ju lugnt sagt påstå!
När pappa behagar leta sig hem ska vi iväg och köpa en ny overall till Daniella. Jag har sett en jättefin lila Didriksson. Hoppas att Daniella gillar den också, så hon inte sätter sig på tvären. Jag blir så beviken på mig själv att jag köpte en sådan stor storlek på Ralph Lauren dunjackan. Hon kommer omöjligt kunna ha den denna vinter, å jag blir grymt sur om hon inte kan ha den nästa. Den är så apasnygg så ni anar inte. I och för sig tycker jag att overall är det ultimata till småbarn. Men visst är det väl ett klokt val att blanda praktiskt med snyggt?! :) Hur som haver, jag längtar skarpt tills hon kan börja använda den!

Nu ska jag kasta ihop nån lunch till älsklingen (och mig själv). Hoppas att Gry inte är alltför mätt av smörgåsrånen och majskrokarna, så hon mäktar med lite fruktgröt här innan det är dags att hämta underbara bästa Daniella :)

Just ja, jag har ju hunnit med en promenad på drygt 1h också... Det gäller att ligga i =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar