onsdag 24 oktober 2012

Morgonen slutade på vårdcentralen

Vilken hemsk morgon, Den slutade med vårdcentralen!
Vi har ju målare här hemma, och jag skulle bara springa in en snabbis för att hämta mina nycklar. Jag lämnade Gry kvar i vagnen, som jag brukar göra när jag bara ska springa in en snabbis. Kommer dock ALDRIG mer att lämna mitt lilla hjärta själv i vagnen någon fler gånger, definitivt inte utan att ha spänt fast henne i alla fall. Hon trillade nämligen ur vagnen och ramlade rakt ner på stenplattorna. Jag fick såklart halvpanik och sprang iväg till vårdcentralen med en gång. Som tur var såg det ut att ha gått bra. Usch, riktigt otäck känsla... Jag grät, jag grät över hur jag kunde vara så jäkla dum att lämna henne alldles själv då jag egentligen vet att hon kan röra sig så pass mycket. Aja, det viktigaste var ju att det gick bra, och att jag har lärt mig att aldrig mer göra om samma misstag.

Imorse tog vi en promenad ner till ica för att köpa frimärken och posta brev. Daniella var så duktig så hon fick välja sig ett litet rör med smarties. Målaren kom redan halv sju imorse, och han började spraya med någon stark spray så vi gick ut istället för att andas in skiten. Jag vet, godis är till för Lördagar, men vafasiken :P

Vräkte precis i mig en tallrik gröt och två små salladsmackor, prefekt lunch till mig då stumpan är på förskolan! Idag är det "After-Dagis" som gäller. Vi kommer dock inte kunna vara där så länge, eftersom jag ska iväg å klippa mig. Får se vad jag kastar ihop för parkmellis :)

Haré finfint så länge!

2 kommentarer:

  1. Oj, skulle aldrig komma mig på tanken att lämna en bebis i vagnen/på höga höjder utan uppsikt...

    SvaraRadera
  2. Det är två sekunders verk, och enligt sköterskan på vårdcentralen är det mer "regel än undantag" att sådant här händer. Usch, nu i efterhand grämer jag mig nått enormt. Har lärt mig att jag aldrig mer ska lämna mitt (eller någon annans) barn utan uppsikt. Pratade med jätte många mammor igår på "after Dagis" och berättade vad som hänt. Nästan alla hade varit med om liknande med sina barn, typ från skötbord och så. Det är en svår period när barnen kommer in i den åldern att de börjar röra på sig, men vet inte riktigt när de "tar första steget". För visst har väl även du lämnat ditt barn på typ skötbordet? Det gör alla, det är bara svårt att avgöra när det är tid att sluta. Tur i alla fall att det gick bra, jag fick mig en bra lärpenning, och hoppas att andra kan lära av mitt misstag :)

    SvaraRadera