tisdag 23 oktober 2012

Att se andra arbeta...

Det är härligt att se andra arbeta, men ibland känner man sig nästan oförskämd av att sitta å stirra på när andra sliter ut sig. Å andra sidan såg det ut som att grabben hade ett roligt yrke. Hur som haver, nu är det ännu vitare här på Gränden :) "Att måla möbler är något jag bara gjort på fritiden, aldrig inom jobbet", det var citatet från målar´n idag. Jag svarade honom glatt genom ett citat jag lärt mig från Jocke; "Jo, men varför ska man göra det själv då det finns folk som jobbar med det"... Jag hatar egentligen denna mening, men vad fan skulle jag säga när han stod där på knäna, dragandes med penseln över tv-bänken?!
Jocke har vid ett flertal gånger kommit dragandes med förslaget att; "vi ska prova ha hemstäd". Alltså att det skulle komma hem någon till oss 1/veckan för att städa vår skit. Jag känner nu att jag får panik av bara tanken, tanken av att sitta å glo när någon städar dyngan efter mig. Jag skulle känna mig som någon jäkla översittare, och det är jag ju inte! Sen kan jag tycka det känns olustigt att andra ska vara i ens privata ägodelar. PLUS, att jag förmodligen skulle gå å småstäda själv innan personen i fråga skulle dyka upp. Till exampel hår vid avloppet, det skulle jag aldrig lämna, känns ju rent ut sagt vidrigt!
Jag kan inte påstå att jag tröttnat på att vara föräldraledig, men det ska bli härligt att få komma tillbaka till lite jobb igen. Jag är nog en "arbetande kvinnan" trots allt. Jag älskar att passa tider, känna mig behövd och göra ett bra jobb. Jag är ingen hemmaglidare, men älskar såklart att umgås med mina barn. Jag är så tacksam över att det finns jobb, och över att det finns "föräldraledighet".

Nu blir det att servera gröt till Grynet... Jag skäms, men jag har ätit nudlar till lunch, och jag har haft en karl som hållit sig borta under lunchen... :P

3 kommentarer:

  1. Du är varmt välkommen till oss!
    Där är du alltid behövd =)

    SvaraRadera
  2. Naw vad gulligt! Hem till er, är hem till ? :)

    SvaraRadera
  3. Hihi... Hem till stället där det alltid behövs 2 par extra händer... ;)

    SvaraRadera