torsdag 11 oktober 2012

Tvättmaskinen är igång, lunchen är serverad och jag är aspeppad på att hämta hem Daniella strax. Mysigt att Jocke (som vanligt) kom hem på lunchen, så man får umgås lite. Tog en promenad ner till ica innan och handlade det sista inför helgen. Det blev ett par kassar, så jag höll mig lugn med andra ord :) Jag och Gry var ute å gick nån timma här på förmiddagen. Vi träffade på Daniella på hemvägen. Hon hade varit på utflykt med sina förskolekompisar. Imorse fick hon ett mildare frispel när hon inte fick ta på sig sin nya overall. Hon tyckte jag var orättvis som lät Gry ta på sig sin. Försökte dock göra klart för henne att det är skillnad på en tjock vinteroverall och på en mysoverall. Hon sansade sig hyfsat snabbt, så vi blev endast fyra minuter sena till förskolan... Tack och lov!

Idag måste vi hålla oss inne strax efter klockan två, för det kommer hit en snubbe som ska sätta fast listen mellan köket och vardagsrummet. Gött, jag har väntat på det :) Får se om gumman kanske stannar i lekparken ett par minuter medan jag låser upp hemmet. Har svårt att tro att hon vill gå in direkt efter dagis. Ånej, först lek och mellis i kylan :P

Asch, nu ska jag passa på att kramas med Jocke innan han drar tillbaka på jobbet.
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar