torsdag 25 oktober 2012

Äntligen, snart kommer Jocke hem på lunch. Vet inte vad det är med mig men jag saknar honom direkt när han lämnar huset. Återigen, tur han kan komma och gå som han vill, å ändå tjäna bra, typ :)

Igår var jag och klippte mig, jag toppade bara igenom håret så det syns inte speciellt mycket. Jag har ju nästan alltid löshåret i, så tanken var bara att fräscha upp mitt riktiga hår så det smälter in bättre till löshåret. Nåväl, när klippningen var färdig tog jag en rask promenad genom hela stan hem till farmor & farfar. Jocke och barnen var ju som sagt redan där. Barnen blev bjudna på mat och vi andra fikade. Farfar-Conny var i Göteborg så han hann vi aldrig träffa. Det verkar vara mycket jobb för den karln. Är man tillräckligt duktig på sitt jobb och företaget behöver än är det tydligen okey att avbryta pensionen. =) Han måste helt enkelt vara en "klocka" på det han gör! Jag tycker de har fått så himla fint hemma så det är inte klokt. Stort, vitt och luftigt! Hade lätt kunna tänka mig att bo så.

Jag och Gry har varit ute och promenerat här på morgonen/förmiddagen. Hon har sovit konstant sedan klockan 09.15. Hon älskar att sova ute i vagnen, men helst tror jag hon vill att den skall rulla. Kanske är tur så även jag får mig lite motion. Runt 45min brukar räcka när vagnen står still, sen lessnar hon!
Hon har under några veckor lärt sig att åla(?). Det har inte gått att sätta ner henne på ett ställe, för då har hon tagit sig till något helt annat ställe på bara minuter. Igår tog hon sina två första krypsteg, så nu lär det bli att hålla i hatten.
Nu ska jag röra ihop lite gröt till henne. Jocke ringde innan och frågade om jag skulle laga mat till oss, men det får bli köpemat idag, jag orkar inget anna. Spännande att se vad han kommer hem med :P

Dags att krama gobebisen och njuta av att jag har dessa två guldklimpar <3
Finaste flickorna i världen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar