måndag 14 maj 2012

Fräsch, fräschare, fräschast =)

Såja, då var lunchen fixad och båda barnen är mätta och belåtna. Vi har hållit till på öppna förksolan hela förmiddagen och vi drar nog dit i eftermiddag också. Som sagt, jag kan inte förklara med ord hur bra öppna förskolan är. Guld värt att gå dit alltså!

Känner mig pigg och fräsch i mitt nya hår. Jocke tyckte jag var supersnygg, och det är ju viktigt! Det är lätt att man kommer in i en ond cirkel när man gått upp så mycket i vikt. Det är inte roligt för fem öre att ens försöka göra sig fin. Tycker dock att det är väldigt viktigt i ett förhållande att man gör sig fin för varandra. Jag kommer in i perioder där jag bryr mig mer eller mindre om mitt utseende. Det gör nog alla! Det kan räcka med så lite för att man ska känna sig fräsch (igen). Mitt nya hår att givit mig ännu mer styrka för att fortsätta kämpa på med kilona. Det går lite segt, men jag har inte bråttom har jag insett. Jag vill ju inte bara rasa i vikt och sedan gå upp allt igen när jag börjar leva "som vanligt" igen. Ska försöka leva så likt som möjligt nu medan jag går ner, som jag ska leva typ resten av mitt liv. Har dragit ner på kolhydrater, motionerar mer och tänker över lag på vad jag stoppar i mig. Unnar mig lite då och då något gott och sockrigt, precis som livet ska vara :D

Ska lägga mig och slappa lite med mina kids. Vi behöver det allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar