måndag 28 maj 2012

Nu är kvällen här på allvar. Har äntligen fått sätta mig i soffan för att få ta igen mig lite. Kan behövas! Gry är badad för morgondagen då hon ska på kontroll på bvc. Hon kan ju inte stinka barnkräk i nacken då bästa barnmorskan ever ska snusa på henne. Denna barnmorska har själv en dotter som är adopterad och som fått barn för några månader sedan tillsammans med en svensk kille. Hon tycker Gry påminner väldigt mycket om hennes barnbarn så hon brukar "snusa" extra mycket på Gry, det säger hon själv :)
På tal om Gry så mår hon lite bättre. Rosslar fortfarande men det lär det nog göra ett tag. Hon har fått en mildare grad av RS virus. Alla barn får tydligen RS virus innan de fyllt 1år. Skillnaden är bara vilken "grad" barnen får. Det hade jag ingen aning om faktiskt. Men nu vet jag! Jag trodde detta virus var typ dödsfarligt, men inget barn har dött av detta enligt läkaren på vårdcentralen. Det här med "blåsljud på hjärtat" är vanligt och förekommer typ på var och varannan unge som är förkyld. Hoppas såklart att vårt hjärtebarn blir frisk som en nötkärna så snabbt som möjligt.

Daniella kom ikväll på att hon ville måla sina naglar. Klockan var då kvart över sex då damen häver ur sig denna superidé. På 45min hann jag både duscha, klippa å måla naglarna, smörja in hela kroppen med hudlotion och borsta tänderna på henne. Snacka om att det gick undan. Hon satt som ett ljus då jag målade både händer -och tånaglar. Hon valde (hör och häpna) rosa nagellack med tre guldprickar på varje nagel. Haha... Gotösen min!

Sen fick jag skämmas lite (som vanligt) att vi missat "vår vecka att klippa allmänningens gräsytor". Grannen kom och påminde mig när jag var på väg hem från Öfsk. Sa såklart att Jocke skulle fixa det så fort han kom hem från jobbet, och det gjorde han. Han tog med sig Dani ut och gjorde fint här på området. Lagom till han kom in så fick han ställa sig vid spisen. Det blev dillstuvad potatis och isterband. Fett och gott :)

Imorgon är förmiddagen fullspäckad. Först har jag utvecklingssamtal halv nio för Daniella. klockan tio ska jag iväg på MVC för efterkontroll och klockan elva ska Gry befinna sig på BVC. Funderar på att sätta in en P-stav. Tycker det är så jobbigt med P-piller. Får väll ta bort den vid senare tillfälla om vi nu vill ha några fler barn. Jocke har sagt blankt NEJ men jag skulle nog kunna tänka mig en liten knodd till.
Men, jag vill ju plugga först i så fall. Hade tänkt söka in till Universitetet till Augusti nästa år. Får se vad jag ska plugga till. Nått blir det i alla fall, det är jag säker på! Det är en trygghet att ha en utbildning att luta sig mot. Inte bara en simpel barnskötarutbildning. Fast jag har ju hellre den utbildningen än ingen alls, såklart!

Nej, nu blir det att slappa sen sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar