måndag 21 maj 2012

Snicksnack!

Yes, det blev en låång pratstund med syster Lena ikväll. Tiden går ju så himla fort då man pratar i telefon samtidigt som man promenerar. Gick till och med mer än en timme ikväll. Idag har hennes dotter fyllt 1år. Helt otroligt hur fort tiden går alltså. Tyckte det var nyss som hon meddelade att skruttan letat sig ut för att möta världen och att jag blivit stolt moster igen! Men det är alltså ett helt år sedan. Makalöst!

Åter tillbaka till familjen på Gränden! Gry har som sagt sovit HELA dagen i vagnen, jag tyckte det var dags att väcka upp henne vid sex tiden, lagom till middagen var klar. Jocke hade gjort hasselbackspotatis och fyllda schnitzlar med ost och skinka, en härlig sallad med vindruvor och allt möjligt gott i, superbra blev det! Medan han stod i köket var vi ute på området och lekte. Gumman har träffat en ny tjejkompis i samma ålder och som bor bara några hus bort. Hon var så snäll och lånade ut alla möjliga leksaker till denna lilla tjej. Riktiga bestfriends blev dem. Vi älskar verkligen detta område. Alla dessa lekstunder bidrar till en extremt trött Daniella om kvällarna. Hon somnar redan kring 19 nu för tiden. Gry däremot, hon är som piggast mellan typ 19-22, så de löper av varandra.
Jag går ju i vanlig ordning ut och går minst en timma varje kväll, och det är ju där kring åtta så det blir oftast Jocke som får ta den "griniga" perioden. Han gör det bra, karln min :)

Imorgon ska jag och Jocke luncha på restaurang ´Svalan´. Han lämnar Dani vid nio tiden så jag får förhoppningsvis sova ut lite imorgonbitti. Sen ses vi vid tolv så har vi hela eftermiddagen och kvällen framför oss, trevligt värre med kvalitetstid, jag älskar´t!
Vi hörs hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar