söndag 20 maj 2012

Roy, den jäkeln!

Jahapp då var förmiddagen och lunchen avklarad. Nu har vi satt oss i soffan framför en Pippi film för att ta det lilla lugna. Vi orkar inte mer! Tog en promenad med barnen och hunden. Det är ingen lek att gå med två barn när vi bara har en vagn. Tur att Daniella nästan orkade gå hela vägen på egna ben. Det var Roy som var jobbigast, som det brukar vara. Känner att jag tröttnat en hel del på den rackaren, då han inte kan beté sig ordentligt när man möter andra hunder och så. Han höll ju tusan på att riva vagnen, och självklart när båda kidsen sitter i. Nåväl, vi gick förbi förskolans gård på hemvägen, så vi knöt fast Roy runt stolpen. Där kunde han gott sitta efter sitt utbrott på den lilla pudeln. Det tyckte Dani också!
När vi hade lämnat in stackaren på hemmaplan så fick Daniella ta sin cykel så vi trampade iväg till ica. Jag erbjöd glass så det var inga problem att ta sig hela vägen dit inte. :) Hon är då för go. Hon valde en "geisha glass" och efter att hon slukat halva utbrast hon; "Mamma, geisha är det bästa jag vet, ska alltid välja den". Tror minsann hon var lite glassugen tösabit´n min! Men vem blir inte det när det är typ 20 grader varmt ute.
Ikväll kommer Jocke hem, som vi längtat. Gumman har frågat flera gånger efter pappa. När hon pratade med han i telefon och han meddelade att han kommer hem ikväll blev hon strålande glad. Vilken lycka!

Så ikväll då; jo det är ju Big Brother live så det kan vi ju inte missa. Återstår att se hur det blir med kvällspromenaden. Har en känsla av att det kan bli väldigt sent för herr Joakim :P
Det har inte blivit mycket till promenad denna helg, tyvärr! Får ta igen det denna vecka! Imorgon ska jag ju iväg på akupunktur och massage 1h. Så då ska jag nog få styrka till att börja röra på mig igen :)
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar