torsdag 24 maj 2012

Påhälsning på jobbet

Jajamen, imogon ska jag ta med mig mina två kids till Mariebergs förskola. Tydligen så har de "solfesten" där imorgon eftermiddag så det passar ju hyfsat bra. Då får ju Daniella träffa massa barn ute, perfekt! Jag tänkte hämta Dani lite tidigare imorgon eftersom vi hade tänkt GÅ dit. Hoppas gumman orkar gå så långt som möjligt dit för på hemvägen får hon nämligen stå på ståbrädan. Har köpt den av en arbetskollega så vi får inviga den imorgon!
Jocke åker på att lämna gumman tidigare imorgon, det är ju förskolansdag så personalen ville att alla barn skulle samlas lite tidigare. Blir nog fest på hög nivå :)

Denna dagen har bara susat iväg. Vi har mestadels varit i lekparken. Jag sprang ner till ica för att handla lite mellis till D. Banan, vaniljyoghurt, riskaka och vatten fick det bli. Sen trampade jag på i 1,5h med vagnen. Har lyckats blivit lite solbränd också, eller jaa RÖD skulle man väll mer kunna säga. Haha! Man är ju glad för all färg man kan få. Jag är ju så dum som gör bort mig varje sommar. Vrålpressar utan solskydd så allt flagnar ju bort på nån vecka. Ska försöka ändra på de denna sommar hade jag tänkt! Vore ju roligt om brännan varade mer än 3veckor typ. Önskade att jag hade samma färg som Daniella. Alldeles perfekt brun året om, jäkla lyx!

Var förbi och vägde mig idag igen, som ni vet gör jag ju det på onsdagar. Hade gått ner 1kg till så nu är det sammanlagt -14kg. Tycker det går segt, men det har jag ju redan sagt! Å andra sidan, går jag ner 1kg i veckan som det ungefär ser ut som att jag gör så är det ju 10kg på 10 veckor, enkelt räknat! Det är ju rätt hyfsat när man ser det så. Har 5kg kvar till mitt första mål, så då jäklar vankas det present, host!

Fick ett ryck idag och städade undan lite skit, passade på medan Daniella var ute och klippte gräset med pappa. Gry satt å jollrade så snällt i babysittern, hon älskar den! Så då var det bara att passa på, jajamen.
Ska hänga upp tvätten nu och sen slänga mig i säng. Hade tänkt lägga upp lite bilder imorgon. Jag har nämligen varit i shoppingtagen så Daniella har fått fylla garderoben med ytterligare lite nya märkeskläder :)
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar