söndag 27 maj 2012

Nu äntligen kan jag sätta mig vid datorn ett litet tag. Det är fullrulle för jämnan så det känns som att man aldrig riktigt har tid för att sätta sig vid datorn. Bloggar mestadels från telefonen, snabbt och enkelt!
Igår hade vi en supertrevlig dag på djurparken med bästa Marie, Johan och Lucas. Vilken trevlig familj må jag säga! Synd att man inte hittar på mer tillsammans, då det är så roligt när man väl ses! Vi hade i af en heldag i Eskilstuna. Både Lucas och Daniella åkte karuseller å hade det finfint. Har massa trevliga bilder från färden men dessa bilder ligger i systemkameran, vilken lär ta år och dar för mig att få in i datorn, haha.

Idag har vi varit ute på landet och firat alla vi tre mammor (Jag, Marie och farmor-birgitta). Jockes brorsa fyller 35år idag så vi har självklart firat honom med. Vilket fantastiskt ställe detta är alltså. Rena rama guldstället. Det ligger ungefär 5mil från stan, så man åker dit på drygt 40min. Har en känsla av att vi kommer hänga där en del i sommar. Det var bara 17 grader i poolen så det var ingen idé att försöka bada. Som ni vet går jag inte i om det är en grad under 27 :D
Till lunch/middag fick Jocke agera grillmästare. Han är bannemej bra på att grilla karln min. Det blev revbensspjäll, fläskfilé, hamburgare och hemmagjord potatissallad. Eftersom Marie är vegetarian fick det bli grillad lax till henne. Tror minsann att farmor Birgitta är den bästa människa på jorden att göra goda sallader, fattar inte att det alltid är så gott att käka salladen som hon gör. Konstigt, när jag ger mig på samma sallad hemma blir den inte alls lika smakfull.

Vi var ju som bekant på "Barnens dag" på förmiddagen. Gumman sjöng så det ekade i kyrkan. Ska slänga upp lite bilder därifrån också hade jag tänk! Hon fick så många fina komplimanger över sin häftiga klänning, det är ju så roligt att ha kläder som ingen annan har! Daniella blev dock lite besviken, jag hade ju lovat henne att få rida på ponny, men det fanns inte tillstymmelse till någon ponnyridning så långt ögat kunde nå. Attans, det får bli någon annan gång!

Nåväl allt har varit bra idag. Jag fick mig en jättefin kruka med rosor i av jocke och barnen. Sovmorgon blev det också, precis som det brukar! Till frukost fick jag smörgås och Chai Latte, givetvis fick jag avnjuta detta i sängen.

Tråkigt nog har Gry varit lite krasslig. Ikväll när vi kom hem tog vi beslut om att Jocke skulle åka in med henne till akuten så de fick kolla henne. Jocke och hon är där nu. Han har skickat flera sms om att allt ser bra ut, förutom 38 graders feber. Bra puls, inga andningssvårigheter och bra syretillförsel. Tar självklart inga risker när det gäller ett så litet barn, så det var bara att åka in. Nu sitter dock Jocke och väntar på att en läkare ska ta några prover, återstår att se hur de ser ut. Det rosslar lite ner i lungorna, vilket låter otäckt. Tycker så synd om mitt lilla hjärta. Saknar henne så jag tror jag dör.

Kanske jag ska försöka lägga in bilderna nu medan Daniella sover å Jocke och Gry förhoppningsvis är på G hem. Eller ska man sätta sig å slappa i soffan kanske, hm. Får se vad som blir!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar