lördag 12 maj 2012

Nervsammanbrott

Blir tokig på min (tinnitus?) snart. Jocke var snäll och skulle låta mig få sova ut, som han alltid låter mig få göra på helgerna. Men vad händer? -jo, det tjuter så förbannat i öronen så det går inte att somna om. En fet SUCK lämnar jag efter mig!
Vi har lagt upp det på detta sätt; Jag får oftast börja sova på helgerna, till typ halvtio kanske. När jag vaknar äter vi frukost sen är det jockes tur att få vila ut ett par timmar. Tycker denna strategi funkar bra. Har frågat Jocke om han inte vill byta någon gång, så han får sova direkt från start så att säga, men han tycker det passar bättre att kliva upp först. Han spar på det goda, till skillnad från mig :)

Åter tillbaka till min (tinnitus?). Det måste vila en förbannelse över mina öron. Det susar, tjuter å lever fan titt som tätt. Utbildade personer påstår att min tinnitus förmodligen yttrar sig pga spänd nacke. Det kan jag köpa, för jag är sjukt stel i rygg och nacke! Hoppas det försvinner efter min massage- och akupunkturkur.

Nu ser jag gärna att Daniella och Jocke kommer hem så man får i sig någon frukost. De pös iväg på ica för att köpa dagsfärska varor. Jag vet, vi storhandlade igår men det är fortfarande inte dagsfärskt. Nej, vi vill ha brödet bakat samma dag, då är det som godast!

Lite senare ska vi ut för att köpa ett par nya gummistövlar till Dani, det är ju verkligen säsong för de nu. Sen hittar vi säkert lite annat roligt med. Ja just ja, jag är ju ute efter någon fin och matchande hängare till Danis rum, som hon kan hänga upp sina pärlade halsband på bla. Är väldigt noga med vad jag köper in till donnans rum, det ska vara snyggt å fräscht. Inget jävla småbarnsrum med massa plotter och diverse Ikea prylar vill vi ha. Jag tycker om att skapa och fixa inredning på egen hand. Det är så roligt att ha det som ingen annan har. Eftersom att jag inte kan fixa allt själv så är det tur att flickan har en farbror som är bra på att snickra :) Att välja med omsorg är viktigt, speciellt till barnen!

Nu kommer Dani å pappa hem, frukosttime :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar