torsdag 31 maj 2012

Sjuklingen nr1

Usch, nu vill jag gnälla av mig lite. Känner mig inte alls speciellt kry. Är milt sagt jävligt förkyld. Har haft tandvärk hela dagen, hatar tandvärk. Om det då kunde stoppa med det, nejda, nu passar vi på att ha alla fel på en gång. Det är min melodi, tydligen! Sov närmare två timmar idag igen. Jocke hann inte mer än komma in innanför dörren så gick jag och la mig. Inte gick jag och hämtade Dani idag heller. Nä, det fick pappa göra. Det spöregnade och jag var helt slut på. När tösabit´n väl var hemma blev det att spela sällskapsspel och läsa böcker i sängen. Orkade inte ta mig för något annat! Inte är det roligt att vara sjuk. Längtar tills skiten har gått ur kroppen så man blir som en människa igen. Känner inte alls igen mig. Orkeslös och utan minsta energi!

Hade i alla fall tänkt att ta mig en promenad. Måste gå bort en del av maten jag tryckte i mig idag. Helt makalöst vad jag åt, och efterrätt på det! Skulle hellre vilja sitta inne och mysa i soffan med Gry och Jocke nu när jag ser hur de sitter och gottar sig å bara myser, men vad tusan jag måste ut med hunden oavsett om jag vill eller ej. Jocke har iof erbjudit sig att rasta honom. Meen nej, då får jag dåligt samvete att jag inte gått!

Undra om jag är tillräckligt kry för öppna förskolan imorgon. Det är nog lika bra att leta sig dit, annars klättrar väll Dani på väggarna.
Nähepp, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar