tisdag 29 maj 2012

Renovering, oh yes!

Det här med boende, visst är det väll bra komplicerat?! Vi bor relativt litet, eller ja, det beror ju på vad man jämför med. Tror detta hus ligger runt 100 kvadrat. Vi har tre rum och kök. Rummen är ganska stora i alla fall om man jämför med flera hus vi varit och tittat på. Danis rum är alldeles perfekt till henne. Rymligt och bra! Vi har ett badrum och en liten gästtoalett (som jag ockuperat). Badrummet och toan är i fint skick. Vi har inglasad altan och ett stort varmförråd som sträcker sig efter hela huset, åsså har vi en klädkammare. Hur som helst, vi är nu ute efter att bygga ut huset så det blir ett rum till. Åsså fräscha till övriga huset. Öppna upp mellan kök och vardagsrum så det blir luftigt och en liten köksö. Känns som att man vill börja satsa lite om vi nu bestämt oss för att bo kvar (som vi faktiskt har gjort). Det är såklart mycket att fixa med trots att vi valt att bo kvar. Är dock inget jag behöver gå in på nu :) Det sovrum jag och prinsen har nu skulle då Gry få ta över är tanken, och det nya som byggs skulle vi ta som sovrum. Det vore väll ingen omöjlighet va?! Var och varannan på detta område har byggt ut sina hus, så varför inte! Kostar dock sjukt mycket pengar att renovera och bygga ut, men som sagt. Ska man bo kvar måste man ju satsa lite. Det kostar att flytta till annat hus också, har vi insett :D Det är jobbigt att bo på varandra, att ha det hyfsat gammal och slitet känns inte heller roligt! Tycker det är jätteviktigt att barnen åtminstone har varsitt rum. Skulle till och med kunna tänka mig att bo i lägenhet bara barnen fick varsitt "krypin". Känns också lite trist att göra fint sålänge man har en häst i huset, han "förstör" rätt mycket av inredningen så av den anledningen känns det som att "kasta slantarna i sjön". Förr var min enda tanke "fristående hus", men ack så dessa tankar har förändrats. Det är så mysigt med denna sämja som finns på detta område, så det finns inget fristående hus i världen som skulle kunna få mig att vilja flytta på mig... Eller joo det kanske det gör, men ni fattar. Haha... Jag älskar detta!
Vi får se vart det bär iväg. Jocke har tagit kontakt med någon hantverkare som ska lämna en offert inom snar framtid. Verkar dock ta lite tid. Vet inte hur mycket Jocke legat på iofs. Hade det varit jag som skulle bestämma och tagit beslut skulle det nog gått liiite fortare. Men men... Jag är ju bara 24 (host host) så jag har väll all tid i världen!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar