lördag 9 juni 2012

Första tanden?

Kan det verkligen vara korrekt att Gry håller på att få sin första tand?! Hon nöjer sig inte med nappen utan vill stoppa in hela handen och mer eller mindre gnaga på den. Hon dreglar ner en body på nolltid. Stoppar man in bitleksaken så skiner hon som en sol och bara gnager å gnager. Herregud, jag kom ihåg att Daniella var ganska sen med att få tänder. Över halvåret helt klart! Det är lite roligt att jämföra i "min första bok" och se när saker och ting kom. Daniella lärde sig att gå väldigt tidigt, hon var knappt 10 månader. Båda har varit starka och extremt glada. Hoppas det håller i sig livet ut :) Gry var inte alls många veckor innan hon höll nacken helt själv, likaså Daniella! Det brukar ju vara så, att man är tidig på vissa saker och sen med andra. Eller att olika färdigheter tränas i omgångar för de kan inte kontrollera allt på samma gång.
Ska bli kul att se hur lång Gry kommer bli. Jag tycker Daniella är rätt kort. Så fort jag ser henne bredvid en treåring så är hon alltid kortast. Hon väger upp sin korthet genom att tala stupikvarten :P Haha...
Det viktigaste är ju att barnen följer sin kurva. Det är ju ingen som direkt blir tandlös eller kryper på knäna när de blir vuxa, allt kommer i sin om tid.

Nu ska jag dricka mitt kaffe, kanske spela lite poker och ha fotbolls EM på! Tydligen leder jag fortfarande EM-tipset. Självklart delar jag platsen med en snubbe till. Hur det nu är möjligt då jag har bommat på två matcher!

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar