söndag 3 juni 2012

Meeen så tacksamt

Så underbart gött. Jag har precis vaknat, men passar på att ligga kvar i sängen ett tag till. Från Daniellas rum hör jag stim å stoj. Låter som att det inte bara är gumman som har det roligt. Kul med en lekfarsa tycker hon nog :) Lilla Gry ligger så sött och sover bredvid mig. Jag kan fortfarande inte förstå hur jag kunde få det så bäst?! Tacksamhet, åh vad jag älskar det ordet...

Idag ska vi åka ut en sväng till Marieberg. Jag ska köpa lite tyg så farmor kan börja sy kuddöverdragen till Daniella. Känns nästan lite pinsamt att jag inte gör det själv. Det hörs ska vara ganska enkelt med just kuddöverdrag. Jag har ju tyvärr ingen symaskin. Tror faktiskt det är dags att inhandlade en sån. Jag som tycker om att skapa, det bör vara ett "måste" i vårt hem. Tur att farmor inte protesterade när vi bad henne om hjälp. Hon gör sällan, eller aldrig det!

Ibland känner jag mig som en treåring; "jag kan å vill själv"... Man ska dock komma ihåg att det inte är några fel att ta till hjälp emellanåt, det behöver jag träna på. Känner mig oftast till en belastning om jag frågar om hjälp, trots att folk runt omkring mig gärna ställer upp i god anda.

Nähepp nu blir det söndagsfrukost här på gränden, sen promenad i vanlig ordning. Ska passa på att ringa syster Lena, måste höra hur allt har gått hittills med hennes nyöppnade företag. Helt otroligt, det var inte alls länge sedan hon pratade om sina drömmar, nu är de förverkligade... Vilken kvinna. Vilket driv och vilken karaktär hon besitter. Lycka till syster, jag hade gärna deltagit på öppningsdagen men jag kommer och våldgästar butiken i sommar :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar