tisdag 5 juni 2012

Grynet tar för sig

Då är det kväll igen och jag (får man börja skriva som vanligt kanske?!) har sovit i 2,5 timme medan Jocke och Daniella har varit på Lek&bus landet. Hon kom hem och hade vunnit en jättefin nalle, i en såndär "armmaskin". Nu ligger hon här i sängen med sin bärbara dvd och den nya nallen liggandes i armvecket, ikväll valde hon att se Emil i Lönneberga. Vi ligger hela familjen i sängen. Jocke ska se någon fotbollsmatch och jag ska strax ut och gå i regnet. Det är så fruktansvärt skönt att få vila på eftermiddagarna. Det är rena lyxen att med två barn kunna sova var och varannan eftermiddag. Det behövs verkligen. Gry tackar aldrig nej till att vila. Trots att hon legat i vagnen i princip hela förmiddagen så såg hon så glad ut då vi la oss i sängen för att sova. Ja vi pjöllrade såklart en del innan vi la igen våra fina bruna. Just ja, hon fick ju vara med i lekparken idag. Först trodde jag hon var hungrig när hon låg och gnällde lite missnöjt i vagnen. Men inte det. Hon ville bara vara med, inte ligga i någon vagn och dega. Mitt lilla hjärta har gjort sånna framsteg de sista dagarna. Hon är vaken mer och det är lite go i henne. La henne i gymmet igår, hon hasade sig till och med ur gymmet, vilken kämpe!  Hon vänder sig redan från mage till rygg, det går undan. Kan också meddela att hon fått en riktig vilja, hon accepterar inte bara att vi är med henne, det ska pjöllras och lekas i ett för att hon ska må bra. Tur det är mysigt och att man ger 110% till sina barn!

Det här med tjutandet i öronen kommer alltid fram mot kvällen, jobbigt! Visst tusan måste det vara stressrelaterat, folk säger det. Känner att det blir lite bättre då jag har vilat, nu är det i ofs extra mycket med tanke på förkylningen. Asch, jag ska sluta klaga så kanske det går över. Det är ju så drygt med folk som klagar. Man blir bara nedstämnd och på dåligt humör. Ska inte missunna er eran trevliga lässtund, inte för denna lilla petitess :)

Hör och häpna, jag hade funderingar på att gå ikväll utan att snacka i telefon, tror ni jag kommer klara det?! Svårt att tro... Mina öron behöver nog vila ett tag egentligen.
Ikväll hoppas jag att Jocke tänker ställa till nått mys här hemma, vi är lediga allihop imorgon så tycker vi har en anledning att göra nått mysigt ikväll. Får se vart det slutar. Annars kanske Jag skulle kunna göra nått mysigt för Jocke... Hm där tänkte jag en bra tanke :P
Imorgon har i alla fall Jocke någon överraskning till familjen, spännande!

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar