måndag 18 juni 2012

Lite bitchig då och då!

Då är det snart kväll igen. Maten står på spisen och kidsen är aströtta. Det blir fiskpudding och potatis. Det har varit en riktig slappardag idag. Daniella har varit med Jocke på hans jobb hela förmiddagen. Jag och Grynet sov såklart. Vi var iväg till restaurang Svalan och käkade lunch hela familjen. Blev sjukt besviken över att det var "ostbricka" till efterrätt. Hade hellre sett att det var en chockladbit eller nått i den stilen :) Aja, det blev inte så mycket mat för min del, var inte speciellt hungrig!

Hör på nu, vi har fått en extremt trotsig treåring här på gränden. Är helt slut efter dagens fajter med henne. Hon vill betsämma ALLT. Lyssnar knappt inte på ett ord man säger. Ger sig på lilla Gry för hon vet att reaktionen blir enorm. Det finns inget spelrum. Det är blankt NEJ att slå på lillasyster, det vet hon ju! Ena situationen är värren den andre. Efter ett storbråk fick vi lugnt och sansat lägga oss i sängen och "kramas igenom den jobbiga stunden". Jag ser ju på henne att hon tycker det är extremt jobbigt. Det lixom spritter i benen på henne för att det är så jobbigt, jobbigt att trotsa och att inte få sin vilja igenom allt. Hon vägrar inse att nappen ENDAST ska avnjutas på kvällen. Jag däremot vägrar att hon ska springa runt med proppen i munnen hela dagarna.
Hon är så fruktansvärt go på alla sätt och vis, men jösses när hon sätter bitchsidan till, då ni!

Nu ska jag käka lite mat sen ut på en långpromenad! Undra om jag ska ringa och terra nån av systrarna ikväll?! :)

1 kommentar: