tisdag 5 juni 2012


Imorgon är det Daniella som städar sitt rum... Avskyr när det är stökigt och jag inte vet vart saker å ting är. Allt ska ligga på sin plats, det är viktigt! Det ska vara rent å fräscht i hela huset, annars får jag halvpanik. Här dammsugas det varje dag, disken ska vara undan plockad och prylarna ligga på sin plats... Det är bara så!

Jag har full kontroll på vad vi äger. Vet precis vad jag skickar iväg Dani med till förskolan å det är av stort intresse att allt kommer tillbaka hem igen. Från småsaker till värdefulla ting. Ibland blir jag nästan lite manisk. Om jag känner att jag inte har kontroll på allt kan det ältas om och om igen för att tillslut få rätsida på det hela. Det må vara en last, men ack vilken bra sådan... Emellanåt iaf :)

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Kallar du det där stökigt? :-0 Låt barnet stöka till mer när dom leker :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut. Hon får stöka till hur mycket hon vill när hon leker. Det är bara det att, när hon lekt färdigt så ska hon bannemej plocka upp efter sig också :) Hon åkte på att städa rummet idag... :)
      Iofs kan jag hålla med dig lite, så stökigt kanske det inte var!! Haha

      Radera