söndag 17 juni 2012

Planer inför sommaren

En innedag, ja det är precis vad vi haft här på gränden. Jocke har varit iväg och spelat golf och vi tjejer har pysslat på här hemma. Jocke och barnen tog en promenad ner till ica, sen skulle de till lekparken för att sedan komma hem och klippa gräset. Jösses så lugnt och skönt det blev här hemma. Passar givetvis på att starta datorn så jag kan uppdatera er lite om vad som händer i mitt innehållsrika liv, host :)
Har haft lite problem med migränen de sista två dagarna. I fredags åkte jag på ett rejält anfall, så det blev att ligga i sängen halva kvällen istället för soffan med darlingen. Tur att dagen hade hunnit gå så barnen åtminstone sov. Är inte alls roligt att få sådana där migrän anfall. Det pirrar kring munnen och benen blir näst intill bortdomnade. Nu mår jag bättre så det är skönt!

Har väntat i flera dagar på att få pengarna från försäkringskassan. Trodde det skulle dimpa ner ett brev i brevlådan om att pengarna hade kommit, men inte det! Loggade in på banken och ser till min stora förvåning att 22 097:- redan sitter där. Vi tackar bockar. Blir förmodligen några klänningar eller någon tröja till barnen, i något trevligt märke såklart! Lite märligt är det, man tjänar inte sådär jätte mycket mer av att jobba än att gå hemma som föräldraledig. Det är ju bara några tusen inser jag ju, skönt! Å andra sidan så är det ett heltidsjobb med två kids. Ett roligt heltidsjobb =)

Annars då. Det ser ut som att agendan är rätt tom för några dagar framöver. Öppna förskolan har gjort sommaruppehåll för att sedan starta upp med "Sommarcafé" här inom kort. Självklart kommer vi hänga där emellanåt. Jag och Jocke är i full gång för att planera sommaren. Det blir en sväng till Vilhelmina för att hälsa på släkt & vänner, sen blir det lite dagsutflykter till djurparker osv. Vi hade tänkt åka iväg till `Skara Sommarland´. Tror det kan vara en hitt för Daniella. Jag och syrran har börjat prata lite om att "slå ihop dop". Hon har ju en liten knodd som inte alls är mycket äldren Gry. Det vore rätt häftigt att slå ihop faktiskt. Det jag kan känna är väll att hon förmodligen har flera vänner som jag knappt känner, men å andra sidan spelar väll inte det någon större roll. Vi får se hur vi gör. Ska bli så himla skoj att komma upp och se hur syrrans butik ser ut, "Magasin Mix". Ska bli en riktig hitt att få sätta foten där minsann. Daniella har tjatat efter mormor och alla kusinerna. Tur att mormor ringde idag så Dani fick prata av sig lite. Känns bra att hon ska få åka upp och träffa alla snart, det dröjer alldles för länge mellan gångerna, TYVÄRR!

Nåja, nu blir det bullbak... Hahaha, nä glöm det :)

2 kommentarer:

  1. Öh hur kan du få ut 22000 i föräldrapening? :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte varit i behov av dessa pengar så det har inte blivit av att jag skickat in papperen. Detta är för de dagar jag valt att ta ut, fast under TVÅ månader :D Så enkelt är det!!!

      Radera