onsdag 6 juni 2012

Romantikern Jocke


Gry är tydligen tillräckligt trygg hos pappa för att
kunna somna hur som helst :D 


Grekisk mat är suverän
Köttfärsspett, klyftpotatis, tzatziki och ajvar, mummms


Jag och hjärtat på restaurang Efesos

Jocke överraskade familjen och tog med oss till en Grekisk restaurang inne i stan. Så himla mysigt och gott. Jag älskar överraskningar, speciellt när det är något där hela familjen kan delta. Daniella fick en egen meny att bläddra i. Hon är då för söt, hon "läste" för oss och sa att hon ville ha pasta och pekade i menyn vart det stod. Tyvärr fanns det ingen pasta. "Då vill jag ha hamburgare och pommes". Hon fick det hon önskade, vilken tur!

Idag har jag sovit i omgångar. Först och främst fick jag min härliga sovmorgon till typ halv elva, sen sov jag två timmar till nu ikväll innan jag gick med hunden. Somnade med barnen i sängen vid sjutiden. Vaknade upp halvt panikslagen av att mamma ringer vid nio. Oj, kanske dags att vakna! Otroligt nog så verkar jag inte ha några svårigheter för att somna på kvällarna trots att jag sover titt som tätt när som. Nåväl, man får ta vara på varje liten vilostund, så kan man ge mer energi till barnen då man väl är vaken. Jag var ju så snäll och lät Jocke sova typ tre timmar mitt på dagen. Konstigt att Gry verkar delta på alla sovstunder :) Verkar inte spela någon roll för henne, när man väl ska vara uppe och gosa med henne så somnar hon ju (se bild ovan)... hahaha

Det blev lite fix ute i trädgården idag. Skönt, nu är gräset klippt och snyggt i några dar. Otroligt hur fort det gror, tycker det var nyss Jocke var ute och gjorde fint.

Imorgon är det fsk som gäller för Daniella. Jag skulle egentligen ha varit och vägt mig idag, men får ta det imorgon istället. Det går extremt lugnt fram viktmässigt så det är nog ingen fara att jag skjuter på det en dag.
Funderar på om jag ska brygga mig en kopp kaffe, eller det kanske är dumt såhär sent på kvällen. Ska i alla fall in å kika på www.babyshop.se och se om jag hittar något trevligt till mina töser. Dags att skämma bort dem nu igen tycker jag :D

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar