torsdag 21 juni 2012

Framsidan är fixad

Min kära karl slutade jobbet redan vid 13 tiden idag, så han hämtade Daniella på förskolan så jag kunde ta det lugnt. Har varit ute och gått nästan tre timmar idag med vagnen, underbart! Sen fick jag för mig att börja rensa i trädgården, ja på framsidan åtminstone. Hörre ni det tar längre tid än vad man tror att sköta denna lilla tomt, och damn vad "skräp" det blev. Jocke och Daniella åkte och slängde två stora sopsäckar nu ikväll. Skönt att bli av med skiten så de inte blir ståendes när man gjort så fint.

Imorse fick jag sovmorgon i vanlig ordning. Sov enda till tio faktiskt. Gry är då så snäll som låter morsan vila när tillfälle ges. Har pratat med både Sofia och Lena i telefon. Alltså, hur tusan kan det vara så skoj att prata i telefon. Promenaderna går i ett kick då jag snackar samtidigt. Ska ta å ringa nån av systrarna ikväll också =)
Undra om jag ska släpa med mig hunden ikväll. Jocke är ju ute med han nu och går, så kanske man ska skippa det å gå själv istället. Asch får se!

Åsså kommer vi till det här med att få besök. Kan inte sluta tänka på hur glad jag är att Sofia med familj kommer på måndag. Synd att Elias inte ville åka med. Han tycker det blir för länge att vara borta sex veckor från kompisar och pappa. Det är ju i och för sig förståligt. Annars är det ju grymt skoj när älsklingsgrabben är närvaranda. Satt och tänkte på det tidigare. Vilken nedrans tur jag har som fått äran att vara GUDMOR till denna underbara kille. Ja, det är med stolthet jag bär denna tron. Ska bli skoj att träffa han när vi kommer upp i Augusti. Tror jag ska ta å skämma bort han på nå vis när jag ändå är uppe :)

Men jäklar så lugnt det är här i hemmet. Barnen sover och karln är ute med hunden. Bara fiskarna som sprätter i akvariumet. Blir trött och seg när man tvingas slappna av. Det är nog välbehövligt med lite lugn och ro.
Nämen vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar