lördag 2 juni 2012

Invigning av surfplattan

Jajamen, nu inviger jag surfplattan i syfte att blogga. Den går hittills riktigt fint. Räcker nog med minsta lilla motgång så brister förmodligen mitt tålamod. Hatar egentligen allt vad elektronik heter. Jocke är glad i alla fall, nu kan han spela poker om kvällarna utan att jag tjatar på att vi ska hitta på nått. Då kan han sitta i ett hörn av soffan, och jag i det andra. Skillnaden är bara att Jag bloggar för eran skull och Jocke spelar poker för enbart sin egen skull... hahaha. Nä, faktiskt så bloggar jag för min skull också, det är ett riktigt roligt nöje har jag kommit på. Tycker faktiskt att jag är duktig på att uppdatera. Försöker i af så gott jag kan. Några fastbitna själar om dagen besöker min sida, det är trevligt! Jag läser själv några bloggar. Skulle dock vilja att mina syskon började blogga. Det är ju ett praktiskt sätt för att lägga upp bilder och tillfredställa en mosters gosbegär på avstånd :) Ibland kan jag få en riktig abstinens efter att få träffa mina syskon, inte minst deras barn. Det är just det som är det tråkiga med att vi bor så förbannat långt ifrån varandra, att vi ses så sällan... Suck!!! Tur att vi pratar desto mer i telefon :D

Nu blev jag precis av med stora tjejen och jocke. De skulle ner till ica för att köpa lördagsgodis. Tänk att hon blivit så stor att hon får köpa sig en påse med lite godis, eller rättar sagt chocklad för det är de hon gillar.

Till en helt annan sak. Jag har för första gången på snart tio år ätit nått som Jocke har lagat men som inte var gott. Det var nån typ av potatiskaka, åh fy tusan vad äckligt det var. Hoppas han inte skäms nu. Jag vågar skriva det eftersom han nästintill aldrig misslyckas i köket. Den smakade i det närmsta bara vitpeppar, huvva! I eftermiddag hade jag tänkt slänga ihop en lasagne, den kommer INTE att misslyckas för jag har gjort den miljoner gånger, och den blir lika smakfull varje gång! Som jag brukar säga; "Enkelt, men gott"

Nu ska jag väcka Grynet så jag får gosa lite. Förresten, Daniella mår bra trots smällen igår. Hon är en stark ock tapper liten dam som inte alls har gjort nått väsen av sig trots att hon faktiskt slog sig rätt rejält.



P.s kan meddela att det gick åt heeeelvete med surfplattan och dess bloggande därifrån. Fick skriva av hela skiten och lägga upp inlägget från bärbara istället... Jävla skiiiit elektronik. Jocke vet vad han har att göra ikväll... HJÄLPA MIG!!!

5 kommentarer:

  1. Blogg kommer så småningom, men då främst affärsrelaterad. tills dess kan du följa mig på facebook -"Magasin Mix" Hälsn. din kära syster Lena ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Jag följer dig så gärna via "Magasin Mix" på facebook. Med nöje dessutom :)

      Radera
  2. Jag älskar att läsa din blogg trevligt att du är duktig på att uppdatera oxå. Men för min del får en egen vänta, jag är ingen bloggare. Nä nu ska jag skynda mig så jag hinner göra iordning mig inför våran kvällspromenad. Rätt komiskt vi går tillsammans genom telefon..Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt att du gillar att läsa min blogg. Är alldeles säker på att jag skulle gilla att läsa din om du hade någon :) Jaa det är komiskt, men trevligt.. haha

      Radera