söndag 24 juni 2012

Hundklippning, matlagning och egotid

Dåså, nu är syrran, Ante, Emma och Isabell påväg hit. Som jag längtat. De dyker upp imorgonbitti någon gång. =)
Idag har jag varit duktig och trimmat hunden. Han blev sjukt fin. Ska lägga upp lite bilder från midsommar och från idag hade jag tänkt. Har även hunnit måla naglarna. Lite fräcka blev de faktiskt, ni ska få se! Jag satt ute i inglasde altan och målade å snackade med Lena i telefon. Det är så mysigt att sitta där ute när det regnar, smattrar så härligt mot taket. Sen är det perfekt att sitta där eftersom det luktar ganska starkt av nagellacket och borttagningsmedlet. Vill ju inte att Gry ska bli snurrig i bollen.
Har dragit fram den berömda filten idag också. Den sydde jag åt Elias då han föddes, sen har alla syskonbarnen haft den. Rätt häftigt. Nu ska lilla Isabell få komma och dregla ner den med, fint! Gry har lekt som en tok på filten idag, hon älskar att sprattla runt på den. Konstigt att jag inte lagt henne på golvet tidigare. Näda, istället har hon mest blivit buren vår lilla skatt. Hon är lugn och trygg vilket bidrar till att hon sover i mängder. Det är på kvällarna hon sätter lite fart. Passar ju bra eftersom Daniella sover då!
Har provat en ny maträtt också. Tonfisk med paprika, grädde och kryddor. Till det hade jag färsk pasta. Det var himmelsk gott. Till pappa och Daniella stekte jag pannkakor. Helt otroligt att JAG har lagat middag. Det är inte varje dag kan man säga, då jag har en så bra karl i köket :)

Nu ska jag hämta sladden till systemkameran å slänga upp lite bilder. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar