tisdag 12 juni 2012

Så ska det va...

Vad tusan hände egentligen? Jooo, jag sov till halv tolv idag. Helt makalöst! :D Jocke tog Gry inatt då hon valde att vakna TVÅ gånger, inte alls likt henne. Hon vaknar alltid bara en gång per natt. Han måtte ju va bäst karln min alltså. Han tog "ledigt" från jobbet till tio för att; kunna rasta hunden i spöregnet med Daniella, lämna skruttan klockan nio på förskolan och sticka iväg och handla lunch till mig för några dagar framöver. Han är bäst, det är bara så. Vilken nedrans tur att han har det jobb han har. Skulle ju aldrig funka annars. Han kommer och går precis som han vill, jäkla lyx! När han fixar med allt detta så passar såklart jag och Gry på att sova halva dagen, haha. Sömn behövs alltid då man är småbarnsförälder, å tack Jocke för att du så ofta låter mig samla energi genom att få vila.

Idag då! Vi har varit hemma hos Sanna och Lucas så barnen fick leka tillsammans. Vi bjöds på gomellis och allt var frid och fröjd enda tills Daniella ramlade mot terrasskanten. Jag blev såå jäkla rädd att jag nästan gjorde i byxan. Tänkte direkt; "Nu är det akuten som gäller och limma ihop skallen igen". Men som tur var såg det värre ut än vad det var. Det blev inte ens en bula, tack och lov! Att man kan bli så skraj alltså!

Egentligen skulle jag behöva bege mig till banken för att öppna upp ett nytt sparkonto till lilla Gry. Hon måste ju samla ihop lite pengar hon också, precis som storasyster. Tycker det är självklart att man ska sparka en slant i månaden till sina barn. Femhundra från mig och Jocke går oavkortat in till Danis sparkonto varje månad, så ska Gry ha det också. Nu gäller det bara att komma iväg till banken!

Imorgon är det dags för bingo i Kumla. Är ett tag sedan jag träffade Kicki så det ska bli skoj.

Nu fotboll och mys med älsklingen. Tjolahopptjolahej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar