lördag 11 augusti 2012

2års kalas och skumpa!

Är fullständigt urkörd efter dagens alla bestyr! Jag började såklart lördagen med SOVMORGON, som jag alltid brukar då det är helg. Jag hann dock inte mer än vakna där kring halvtio så tog jag och Daniella med oss Roy till parken så han fick leka av sig lite. Efter det slängde jag upp Daniella på cykeln å drog till Marieberg för att hitta en present till Nellie som fyllde 2 år idag. Det blev en stor bakelse i hårdplast som man kunde öppna upp, den var fylld med deg och verktyg för att kunna baka. Perfekt till en två åring!
Vi hann hem för att käka och duscha, sen var det bara att bege sig iväg till kalaset. Vilket härligt tvårskalas, helt otroligt mysigt! (Jag har tagit några bilder som kommer upp inom kort). Det blev bad, fika och lek för barnen. Vi vuxna blev bjudna på skumpa och gofika, mumma!

När vi kom hem från kalaset vid fem tiden så åkte Jocke iväg till golfbanan och jag tog med mig barnen ut en sväng, för sandlådehäng och fotbollslek. Jag tog Gry i bärselen så hon också fick vara med. Nu sover barnen så gott efter en heldag med bara roligheter. Lilla Gry har fått varit pappas piga hela dan. Känns nästan lite konstigt att jag knappt sett röken av henne idag.

Det har inte blivit mycket till träning idag. I och för sig så cyklade jag ju fram och tillbaka till Marieberg åsså gick jag en liten promenad med Roy medan Daniella cyklade . På hemvägen stötte vi på  Petra & Liam, så vi stannade och surrade ett tag. Likaså Hanna, Oliva, Molly och Ebbe.

Nu ska jag ut på en lååångpromenad, sen blir det lördagsslapp med Jocke!

Inte att förglömma, en kalasbra dag helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar