tisdag 7 augusti 2012

Sovdags, det får väll vara egentid ikväll!

Det här med att luta sig tillbaka i soffan är en suverän uppfinning. Vet inte riktigt vad det tog åt barnen ikväll, båda var i alla fall hutlöst svåra att söva. Nu äntligen får man lite egentid. Daniella somnade strax innan nio och Gry hon somnade precis. Jocke har Steven på besök så de sitter fastklistrade vid tv-spelet. Gry fick vackert sitta med ett tag då jag var ute på promenad.

Jag gick igenom Daniellas byrå innan. Inser ju till min stora förvåning att hon vuxit en hel del under sommaren. Byxorna som tidigare släpade lätt i backen är redan ovanför hälarna. Dags att beställa lite nya kläder så flickorna har att välja på nu till hösten.

Daniella var i eld och lågor då hon fick syn på att "grannflickan" lämnade något i vår brevlåda. Hon sprang barfota ut i bara trosor och t-shirt, slet upp den lilla luckan och tog ut ett "kalaskort". Tjejen (jag hakar med såklart) har alltså fått sin första kalasinbjudan. Detta äger rum nu på Lördag mellan 14-17 :) Lite snopet att gumman själv började prata om eget kalas. Vi tänker dock vänta tills hon fyller fyra, men ångrar mig lite nu när jag såg hur intresserad hon är. Hon trodde att det var typ hennes kalas, eftersom hon nyss har fyllt år. Men jag gjorde klart för henne att det var kompisen N:s kalas!

Nä nu ska jag lägga mig i sängen, njuta av att jag har två fina prinsessor som gör mig sällskap. Jaaaa, båda ligger mer eller mindre i vår dubbelsäng (enligt Jocke ska de göra det så länge de vill) och jag bara älskaaaar det! Klart det kan bli en aning trångt ibland, men det får man ta!

1 kommentar: