fredag 10 augusti 2012

Slut på efter timmar av träning...

Nu gör jag kväll efter att ha simmat 2000m, bastat och gått en promenad på 1,5h. Det blev inte så mycket till familjemys för min del ikväll inte. Vi såg handbollen tillsammans men det var ingen höjdare enligt Daniella. Själv var jag i eld och lågor att Sverige gick vidare till final.
Det var så mysigt att komma hem från badhuset vid sextiden och se båda tjejerna sitta i soffan och ha fredagsmys med pappa. De hade varit nere på ica och storhandlat inför veckan. Gumman hade fått välja ett pringles rör och festis som hon satt å gotta sig med då jag klev innanför dörren. Gry hade fått smaka lite mosad potatis då pappa och Dani åt middag. Det syns att hon tycker om "riktig mat". Har provat ge henne smakportion av potatis och morötter. Det gick ner, men hon tyckte bättre om detta, tydligen.

Idag passade jag på att köpa det här träningskortet på badhuset som jag pratade om igår. Imorn blir det nog ingen simning, men på söndag. Kände att det var lika bra att köpa kortet med tanke på att jag kommer simma en hel del. Det är ju sååå skönt och avkopplande. Måste ju säga att det är rätt jobbigt när man försöker hålla ett högt tempo. Idag var jag utan sällskap så jag kunde jobba på lite extra, mer jobb och mindre snack, helt klart! Kände mig helt tung å slut i kroppen efter 2000m. Bra jobbat Camilla, dubbelt så långt som igår plus högre tempo!

Nu ska jag lägga mig i sängen bredvid min älskade familj. Jocke slutade tidigt idag för att kunna åka till golfbanan så vi har inte hunnit ses speciellt mycket. När jag stack iväg till badhuset fick han besök av Lena och Petras son Liam. De var här ett tag och lekte med Daniella. Hon blir ju så glad då hon får visa sina leksaker på sitt rum. Glädje för en treåring! Lilla Liam var så söt så jag höll på att ramla av stolen. Shit vilken fin 1,5 åring. Jag lovar er!
Han är ju bara föör underbar min älskade Jocke. När jag kom hem (och var svinhungrig) så hade han så snällt gjort två superfina mackor och ställt i kylen. Med hur mycket godsaker som helst på, rökt skinka, brännvinsost, körsbärstomater, gurka, sallad och oliver. "Jag tänkte att du skulle vara svinhungrig så jag gjorde färdigt mackorna så det bara var att ta fram", Han är bäst! Snacka om att jag njöt då jag knappt inte hade ätit på hela dagen. Stoppade i mig det lilla när Daniella skulle äta lunch, men som sagt, det var det lilla!

Godnatt alla mina goa läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar