lördag 25 augusti 2012

Flickebarn, jag älskar de!

Jag är så förbaskat glad, glad att jag har fått den fantastiska äran att få två så fina flickor. Innan jag skaffade barn var min dröm att få ett flickebarn (två är bara en bonus). Jag fullständigt älskar tanken av att få låta mina barn växa upp med en mamma, som inte bara är deras mamma utan även en av deras bästa vän. Jag har bestämt mig, jag ska finnas där som en stöttepelare i alla lägen. Vi ska kunna prata om allt, diskutera, samsas, skratta, gråta och bara vara tacksamma för att vi har varandra. Jag längtar tills barnen har blivit så stora att vi kan dela ännu mer tillsammans, tills tonårsperioden börjar. Jag ser framför mig hur roligt vi kommer ha, jag kommer kunna sätta mig in i mina barns situatinoner och försöka vara så tillmötesgående som bara är möjligt. Det är med mina barn jag vill promenera om kvällarna, snacka skit med och göra alla roliga aktiviteter med. Det skall falla naturligt att komma till mig då problem uppstår, det skall inte finnas tillstymmelse av tvekan, det ska Jag se till!

MIN mamma får ha hur många fel och brister hon vill, men ingen kommer kunna ta ifrån henne att hon varit en stöttepelare för både mig, och till stor del mina vänner under tidig tonår. Hon har milt sagt varit förstående, lyhörd och den i särklass roligaste morsan under tonårsperioden. Det var med henne jag och alla mina vänner satt och snacka skit om kvällarna. Vi gick hem tidigare från partyn för att det var roligare att sitta uppe halva natten å surra med "Mia", det var henne vi rådfrågade om allt möjligt mellan himmel och jord, det var med henne vi skrattade tills vi nästan grät, det var med henne vi kände samhörighet, det var med henne vi vågade vara oss själva.
Jag älskar min mamma, jag älskar hon så mycket att jag själv kommer se till att göra mig förtjänt av ett lika fint hjärta som hon besitter.


Finaste mamma <3

2 kommentarer:

  1. Finns inte ord för att kommentera så otroligt bra skrivet för det var precis så.

    SvaraRadera
  2. Ja, EXAKT så var det! Vårt hem, blev ett hem för många! Det var till henne mina vänner vågade prata om sådant som de inte vågade ta upp med sina egna föräldrar... Så jävla kung har hon varit, när man tänker efter!!!

    SvaraRadera