onsdag 29 augusti 2012

Att ge och ta i ett förhållande, är a och o

Han har flytt hemmet, nu igen! Den där golfbanan håller på att göra mig tokig. Karln har ju mer eller midre flyttat dit. Idag skulle hans far följa med å svinga klubborna, det kan ju vara lite trevligt. Kan ärligt erkänna att jag faktiskt tycker det är lite roligt att han har ett intresse. Roligt också att han umgås med lite vänner på fritiden, samtidigt som han får röra på fläsket. Det här med egentid är ju så himla viktigt. Tycker inte ni det? Man får ge och ta i ett förhållande. Hans intressen är ju lika viktiga som mina. Så länge vi delar på sysslorna hemma ser jag ingen anledning till att bromsa honom. Han gör minst lika mycket som jag (om inte mer), han är en strålande pappa och sällan har jag sett någon som engagerat sig mer i sina barn. Det är skönt att se honom prioriterar Daniella och Gry i första rum, det ska man tydligen inte ta för givet. Å andra sidan tycker jag det är vansinnigt att det finns föräldrar som inte prioriterar sina barn först, att det existerar är helt sjukt!

Hur som haver är jag i chocktillstånd, klockan 18.45 var det knäppt tyst i hemmet. BÅDA barnen(bus) sov och jag hade helt plötsligt hur mycket tid som helst för mig själv. Vad gör man, när man får en sådan där "gratisstund" som man inte hade räknat med?! -bloggen såklart! Ska ta och göra lite annat också, sånt där nödvändigt som måste göras ibland.

Fick för ett tag sedan iväg papperen till försäkringsbolaget angående Daniellas ärr i pannan. När hon var dryga året ramlade hon in i vår betongvägg i köket, vilket ledde till att hon fick sy ett par stygn. Idag fick jag besked om ärrersättning. Till min stora förvåning blev det bra mycket mer än vad jag någonsin kunnat tro. Det tackar vi för, med tanke på vilket helvete det var då vi fick tvångshålla henne på akuten medan de satte två sprutor i varsin skinnbit i pannan. Huvva, det var hemskt! Läkaren menar dock att ärret kommer vandra, så när hon blir äldre kommer det sitta ovanför hårfästet :)

Nja, ta å chilla tills det är dags att ringa Sofia. Vi ska nämligen surra och gå samtidigt ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar