onsdag 22 augusti 2012

Ät inte mer än nödvändigt, det straffar sig bara!

Fylliga läppar, visst är det snyggt?! Skulle lätt kunna tänka mig att redan idag "lägga i lite" i mina läppar, men jag tänker istället ha det som en morot, att belöna mig med när jag nått min målvikt. Tycker det är skitsnyggt med fylliga läppar, de får absolut inte vara för stora, men sådär lagomt bulliga med snyggt läppstift är ju så jäkla hett. Fasiken, lite måste man ju få krydda till vardagen med :) Man mår ju så mycket bättre när man känner sig snygg och fräsch. Känns att jag varit tillräckligt stor nu en lång period, och jag har inte alls mått bra av min övervikt. Tänker inte skylla på någon graviditet, för det är ingen som matat mig och hindrat mig till att motionera. Jag har bara mig själv att skylla. Jag har insett det och tänker ta tag i det, ta tag i en viktig del av mitt liv, nämligen att ´må bra´.Vem mår bra av att vara fet, egentligen? Nä, tillbaka till mitt härliga liv, med energi och glädje som jag kan tillge familjen. Inte tusan vill jag ligga i soffan och dega, tycka synd om mig själv och bara fortsätta äta. Den där onda jävla cirkeln är fan den värsta. Vi sitter ju faktiskt ihop, både psykiskt och fysiskt. Spelar ingen roll hur bra du låtsas må, om du innerst inne känner dig obekväm. Jag sträver efter att hela min kropp ska må bra, och det gör jag om jag trivs med mig själv! Hur jag agerar för att komma dit jag vill, skiter jag egentligen i, bara jag (och min familj) mår bra under resan till mitt mål. Att ta ansvar över sin kropp och sitt liv är lika viktigt som att äta sig mätt!

Livskvalité is the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar