tisdag 7 augusti 2012

Nu är det slut på det roliga!

Måste ju säga att det kändes både och att skicka iväg Daniella till förskolan idag. Vi som varit lediga så länge tillsammans, haft hur roligt som helst med både besök och småresor hit och dit. Nu är det bara att gå tillbaka till "vardagen" igen. Ska väll i och för sig bli ganska skönt, men samtidigt lite sorgligt :P Det går nog ingen större nöd på henne med tanke på att hon frågat en hel del efter både öppna förskolan och "dagis". Hon var då för söt när hon imorse packade sin egna väska, med ett innehåll av regnkläder, stövlar och flisbyxor. Jaa, jag ifrågasatte flisbyxorna men hon skulle promt lägga ner dom i väskan sin.

Besöket på bvc här om dagen gav mig huvudbry. Jag kunde inte riktigt släppa att lillgumman skulle ha gått upp 1,8kg på sex veckor, omöjligt tänkte jag trots att jag såg siffrorna med egna ögon! Jag gick tillbaka på bvc och lånade barnvågen som näst intill står i väntrummet. Mycket möjligt, vågen inne hos bvc-sköterskan visade fel på ETT helt kilo. Jag stötte på sköterskan då jag skulle gå därifrån, hon blev glad att jag återvände så vi fick fylla i de rätta uppgifterna i "gröna-boken". Hon ville att jag skulle väga om henne inne i hennes rum så att det inte skulle bli fel för fler barn, så det gjorde vi såklart! Det slutade alltså med att lillplutten följer sin kurva stårlande, skönt! Å andra sidan så hade det inte varit någon större fara med tanke på att hon bara är fyra månader... Meen, ett helt kilo kunde jag i alla fall se skillnad på :)

Vill ni veta en sak till?! (eller jag kanske verkar fixerad i hennes utveckling om jag nämner det). Gry har i alla fall fått sin första tand. Det var Jocke som upptäckte den då hon höll på att svälja halva hans näve :) Det är inte nådigt vad hon kan pressa ihop de där stackars käkarna, det kan rent av göra ont! Tanden är så liten att jag knappt ser den, men den är vass och den finns där!

Nu inväntar jag Jocke som ska komma hem och göra lite sällskap på lunchen. Det blev inte direkt någon gourmet lunch för min del, neda, ´havregrynsgröt´ i all ära!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar