tisdag 21 augusti 2012

Gubbjävel, jo jag tackar!

Inbillar mig själv att jag inte ska ha dåligt samvete över att kroppen inte orkar med att springa ikväll. Känner att jag har belastat ryggen bra mycket nu på senaste tiden, behöver vekligen vila kroppen ett tag. Promenader och stavgång får räcka för ett par dagar. På Torsdag har jag i alla fall bokat in en simtur med Fia.
Annars har dagen rullt på. Daniella var i eld och lågor att A började förskolan idag. Hon går också 15h/veckan, så det passade bra att ta sällskap till lekparken idag efter dagis. Vi var där ett par timmar sen var det bara hem och göra i ordning skink- och broccoli gratängen. Riktigt lyckad blev den. Gumman åt som aldrig förr. (Har jag kanske ärvt lite av matkunskaperna som min käre far besitter, han är en strålande kock och sällan har jag smakat på något som är godare än hans mat). Får nog ringa till han och skryta över gratängen, jag brukar ju göra det när jag fått till någon smakfull maträtt :)

Nu hör jag Jocke sitta och skrika till Championsleague, vilken dåre! Att fotboll kan va så kul för en gubbe. På tal om gubbe så brukar jag psyka han ibland över åldern. Det är såklart mest på skoj, det borde han ju fatta med tanke på att han ser ut som en 30åring. Det är inte speciellt mycket till gubbmage på han inte, snyggingen min!
Hujedamig, jag minns vilket liv det var och vilket skitsnack som gick när jag träffade Jocke, "Gubben som var så jävla mycket äldren mig". Usch vad äckligt det var! Nu är det dock tydligen poppis att själv skaffa sig "40+are", och gärna mer därtill. Nå, vi pratar verkligen "vända kappan efter vinden".

Nu blir det mys med karln. Barnen sover och allt är frid och fröjd!
P.s förutom den där jobbiga jävla tanken, som bara maler och maler :/

          TRÄNINGSDAGBOK
  • 30min promenad på förmiddagen (med hund)
  • 60min promenad med vagnen
  • 45min kvällspromenad (med hund)
  • 45min stavgång
  • TOTALT = 3h träning idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar