måndag 27 augusti 2012

Ont i magen, pga morgondagen!

Blä, nu är det bara till att samla mod för morgondagen, Gry ska nämligen vaccineras och jag har så ont i magen att jag tänker gå och lägga mig. Sist var hon jätteduktig, men det är lika jobbigt i alla fall. Mammas goplutta. Herregud jag tycker synd om henne, verkligen!

Aja, idag har faktiskt Daniella klarat sig lite på egen hand i lekparken. I alla fall korta stunder. Jag skickade ut henne till några kompisar, samtidigt som jag passade på att dammsuga och städa lite här hemma. Hon har blivit så himla duktig på att handskas med klätterställningen. Jag har sagt åt henne att hon inte får klättra på höjder som hon inte klarar av, om inte jag är med vill säga. Duktig som hon är så lyssnar hon galant, hittills! :) På förmiddagen besökte vi förskolan "Grönkulla", vi busa av oss ett par timmar där sedan gick vi hem å käka lunch. Jocke kom förbi med "lunchlådan" i högsta hugg. Han hade sprungit hem för att värma lite paj så han kunde sällskapa med oss på Grönkulla ett tag.
Åhja, tror han hade lite dåligt samvete med tanke på att han skulle smita iväg till golfbanan vid tre :P... Han kom hem vid halvsex och då drog jag iväg (med Malin) å simmade. Jag höll mig borta ett par timmar. 1200m och en stund i bastun sen var den träningskvällen gjord.

Ikväll när jag gick min promenad skulle jag inviga min nya "telefonväska" som man sätter på armen. Det var dock ingen som hade tid att surra med mig ikväll så jag får göra ett nytt försök imorgon. Tackar Jocke glatt för väskan. Det var en sån här pryl som jag velat ha länge, men som jag ALLTID glömt bort att köpa. Tur Jocke har bra minne, och var snäll å köpte ett åt mig. Förresten var det inte bara ett, utan ett svart och ett vitt :D

Ska ta å lägga mig nu, så jag är pigg tills imorgon då dessa förbaskade sprutor skall tas. Får inte glömma plånboken som jag gjorde sist. Vi har ju valt till att vaccinera (båda barnen) mot Hepatit. Så jag får ju glatt slänge upp 144:- per gång. Men det känns som att det kan vara värt det :)

Nä, piss å gå å lägg sä!!!

2 kommentarer:

  1. varför vaccin mot hepatit?

    SvaraRadera
  2. Man fick välja till det om man ville. Hepatit är tydligen väldigt vanligt. Så bättre att ta det säkra före det osäkra :)

    SvaraRadera