torsdag 23 augusti 2012

Bjuder på ett intressant kvällsinlägg...

Ett litet kvällsinlägg innan sängen kallar kan jag ju kosta på mig!
Det blev att cykla till badhuset helt solo ikväll. Fia hade sådan huvudvärk att hon inte pallade med att simma. Så vi får ta det någon annan gång helt enkelt! Jag betedde mig som en ål i vattnet. Min ambition var att simma 1500m men med min envishet så skulle jag bara slå det, så det blev 1600m :) Måste påtala hur underbart det är att få basta efter ett intensivt simpass. Det är gudomligt att slänga in en hårinpackning och bara sätta sig och njuta i bastun. Det måste vara värre än en drog tammetusan. Man lixom slappnar av i hela kroppen, och känner hur pulsen går ner. Man är såå värd det efter att ha kämpat på drygt 1 timme.

Idag har vi varit och plingat dörr, jag och Daniella (åsså Gry såklart). Först gick vi till Sanna sedan till Amanda. Daniella var så sugen på att leka med någon kompis efter förskolan. Det slutade med att vi hamnade hemma hos Amanda (och Malin). Daniella var då inte blygen. Trots att vi nyss hade varit hemma och käkat mellis så påstod tösen att hon var hungrig, (hon hörde nämligen Malin prata om att hon stekt pannkakor till kidsen), så Daniella fick sig två pannkisar med äppelmos, och jag fick mig en kopp kaffe. Jag är ju så duktig att jag dricken den utan tilltugg, bara sådär :)
Efter besöket hos A & M gick vi till lekparken. Där träffade gumman sin gamla "dagiskompis" Theo. De klättrade och sprang runt som yra höns tills det var dags att gå in å käka middag. Jocke hade under tiden vi var i lekparken gjort färdigt middagen, så det vara bara att käka och se glad ut!

Nu är jag så förbaskat trött i kroppen. Ska lägga mig och sova så jag orkar upp till mina söta flickor imorgon. Jag är så glad att jag har dem, så ni anar inte! Jag måste ju vara den i särklass stoltaste mamman, (nå, så känner nog alla morsor)... hahaha!

          TRÄNINGSDAGBOK
  • 35min morgonpromenad (med hund)
  • 80min promenad (med vagnen)
  • 1600m simning + bastat (sammanlagt 2,5h med cykelturen)
  • 60min kvällspromenad (med hund)
  • TOTALT = 5h + 25min träning idag

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar