måndag 6 augusti 2012

Tragiska kommentarer kräver klok morsa!

ANONYM!
Det är sorgligt Camilla. Dina barn verkar vara objekt för dig såsom du beskriver dom, vilket är synd då de är jättesöta barn. Gud nåde om något utav barnen skulle ha något fel eller göra fel, för det verkar ju inte passa i ditt liv. Dessutom, många ggr när man läser så är det viktigaste för dig att barnen har märkeskläder. Absurt. Ja det är lite intressant för den dagen jag får barn så vet jag hur jag inte ska bete mig genom att läsa här :)

SVAR!
Det finns uppenbarligen alldeles för många människor som inte har förstått min jargong här i bloggen, som inte tycks förstå att jag många gånger skriver Oklokt, Provocerande och Ytligt just för att besökarna ska återvända, för att det ska vara en aning "häpnandsväckande". Tragiskt att jag ens ska behöva nämna det då det är så uppenbart. Mitt mål är ju inte att skriva långa haranger för att två personer ska läsa det. Då kan jag ju lika gärna skriva en dagbok och lägga i byrålådan istället. Hur roligt skulle det vara att läsa om att jag ätit korv och makaroner, eller att jag suttit i lekparken halva dagen?. Nä, istället kryddar jag till det med "det ni antagligen återvänder för att få läsa igen", plus att jag skriver om "vardagen" också. Jag tänker inte försvara mig, men vill göra klart för "er" att; bloggen är ett ytligt skrivande för att sådana människor som ´Du´ ska få kunna ta del av den. Sorgligast av allt är ändå att du lägger ner halva din fritid på att irritera dig på min blogg, det ger mig mer lust till att producera sjuka kommentarer, så fortsätt du bara :) Och lika sorgligt att du på fullaste allvar faktiskt tror att jag skulle värdera märkeskläder och pengar före ´etik och moral´. Ursäkta mig, men det kan ju bara vara puckon som skulle tro något liknande. Det viktigaste av allt är ändå att människorna i min närhet förstår min jargong. De vet vart jag står och vad jag går för!
Syftet med bloggen är En sak, syftet med verkligheten är något helt annat!

Avslutningsvis kan jag tala om för dig, att Du kan sluta oroa dig, för mina barn har det Bäst! Så mycket kärlek, omsorg och tolerans som florerar i detta hem existerar knappast i alla! Jag skulle Aldrig jämför roten av det käraste jag har med en sketen blogg. Det här en hobby, min familj är mitt Liv!
Fel och brister, snabb eller seg utveckling, det är bara samtalsämnen för att roa sådana puckon som dig. I grund och botten älskar jag mina barn oavsett, sen spelar bloggen kvitta!!!

Vet du vad jag tycker du ska göra innan du skaffar egna barn, lära dig att skilja på vitt och svart!

Så fortsätt nu att läsa, så ska jag in och beställa lite mera märkeskläder :)

7 kommentarer:

  1. Hahahha så jävla bra! :D Å så jävla sant! :D

    SvaraRadera
  2. Men eller hur :) Man kan ju bli brydd över mindre. Att inte folk kan tänka längren näsan räcker!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla!
    Vill bara tala om att jag tyckte det var jättebra svarat/skrivet av dig.
    Stå på dig!
    Hade jag pengar skulle jag förmodligen jag också köpa märkeskläder till mina barn(gör det ibland)och det beror på att dom är oftast stilrena och fina kläder till skillnad från alla dessa sexistiga kläder som säljs i affärerna idag.
    Fy f-n rent ut. Hittade inte en ända bikini till min 8-åring i sommar som var utan trekants-BH. Hallå!!! Hon är 8 inte 16.
    Och du Camilla! Jag vet att du älskar dina barn och gör allt för dom. Förhoppningsvis gör den där "anonyma" det också när hon får barn.
    Fortsätt skriv för jag kommer fortsätta läsa ;)
    Kramar från oss i Tybble

    SvaraRadera
  4. Heja Camilla, fortsätt med din underbara blogg.

    SvaraRadera
  5. Men tack, vilken härlig respons! Jag blir så full i skratt då personer vars hjärnor måste vara totalt utbrända ens kan tro att jag lägger all min fokus på märkeskläder och dylikt.
    Visst är det hemskt att man knappt kan köpa ett klädesplagg ur "vanlig affär" som passar både tjejer och killar? Genus-tänket vart tog det vägen? Absolut, jag lägger hellre mer pengar på kvalité än att kasta bort pengarna efter en tvätt.
    Förstår att du blev upprörd över det där med bikinin, det dröjer inte många sommrar innan jag själv är där och letar febrilt bland BARNbikinisarna i hopp om att hitta en som passar ungen.
    Den här Anonyma kvinnan råder jag till att vänta med att skaffa barn tills hon har lärt känna sig själv så hon åtminstone vågar stå för vem hon är!
    Kram till dig också, jag kommer fortsätta med mitt hobbyskrivande :)

    SvaraRadera
  6. Jag förstår hur du tänker Camilla men hur ska folk som inte känner dig veta att allt är en "jargong" då? Är det inte lite dumt att hoppa på en person(kalla denna för pucko osv) som inte vet detta? Tycker det är bra att folk reagerar på saker man läser och ser för vad skulle ske om alla bara blundade? Summa sumarum så anser jag att man får tåla sån kritik om man inte har gjort klart från första början att allt bara är för att provocera :) Så jag försvarar både dig men också personen som inte visste något om dig.

    SvaraRadera
  7. Nu tycker jag förvisso inte att jag varit så brutal i min blogg, att det skulle behöva hända något drastiskt om inte någon skulle reagera. Tänk om man skulle reagera över varje facebook uppdatering och varje blogg där folk skriver lite "skrytigt" och "provocerande", herregud då skulle man ju inte få göra annat! Alla vill väll visa sken av en god livskvalité?!
    ´Pucko´ är för mig ett milt tilltaget ord i jämförelse med den idiotiska kommentaren att mina barn ser ut att vara objekt för mig. Jag hade kunnat klämma i betydligt hårdare utan att få dåligt samvete.
    Absolut, jag kan ta kritik. Men om någon ger mig en käftsmäll så slår jag gärna tillbaka!
    Förstår samtidigt vad du menar med tanke på att alla som läser inte känner mig. Det kanske är lite knasigt emellanåt, men det är en rolig hobby som jag tänker fortsätta med :)
    Peace!

    SvaraRadera