torsdag 9 augusti 2012

Träna, träna, trääääna!

Man kan ju lugnt säga att benen har "trummat på idag". Dagen började med 1,5h promenad, med både vagn och hund. Sen har jag mer eller mindre hängt i lekparken hela eftermiddagen med båda tjejerna. Det blev 1,5h simning och 45min promenad på kvällen. Daniella tog med Enya hem, så de har lekt, käka mat & glass och tittat på 3D film.

Jag hade Fia på besök efter lunch. Det blev inte så långvarigt men ack vad vi hann snacka i alla fall :) Hon följde med å hämta gumman från förskolan, sen drog hon vidare mot Java. Jag däremot har för första gången på vääääldigt länge provat att simma. Jag och Malin (grannmorsan) drog iväg till Gustavsviks badet och motionssimmade. Vi simmade 1000m, det får väll vara helt okey för att vara första gången =) Efteråt så bastade vi såklart, rätt länge! Vi cyklade dit vid fem och var inte hemma förrän åtta.
Vet ni vad jag gjorde när vi gick därifrån?! Jo, jag tittade såklart efter möjligheten till att simma billigare än 50kr/gång. Det fanns ett kort där man betalde 250:- typ i startavgift, sedan 20:-/gång. Detta kort gällde bara till 31:a dec, men det känns som ett bra alternativ. Jag skulle kunna tänka mig att börja träna i deras gym med. Skulle nog vara rätt skönt att först träna, sen simma. Aja, får se hur det blir. Jag kommer i alla fall definitivt gå dit igen. Både med och utan sällskap!

På måndag har jag bokat in att springa intervall med Fia. Så jag ska ta cykeln till henne åsså springer vi därifrån. Jajamen, nu ska jag inte bli någon soffpotatis! Imorgon ska jag plocka fram mina inlines, om det inte spöregnar! Stavarna använder jag faktiskt hyfsat flitigt, precis som tanken var.

Asch, nu ska jag och Jocke se OS. Herrarnas 200m final går ju om en liten stund.
Adjö så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar