tisdag 21 augusti 2012

Hutlöst!

Dags att hämta hem Daniella snart. Man hinner inte mer än hem så ska man ut igen. 15h i veckan på förskolan är ingenting, så känns det! Räkningen från "dagis" kom idag. Blir irriterad över att det kostar 1260:- i månaden för ynka 15h i veckan, det är hutlöst. Tycker det hade varit nog dyrt om summan hade varit detsamma för en heltid, men 15h... Fyy! Tänk när det är dags för Gry att börja, då ryker väll halva löningen till bara dagisavgiften. Näe, man kan nog inte tjäna några 1500:- efter skatt som jag gör, det är tydligt det! Jag som ska börja plugga nästa år, och mer eller mindre ska leva på mina sparpengar under "pluggperioden", återstår att se hur det ska gå! Ser ut som att jag får vara extra snäll mot Jocke under de 3,5 åren som studierna tar :P

Jocke kom hem över lunchen och gjorde mig sällskap. Jag gjorde en grekisk sallad och fylldna schnitzslar, mums!
Idag ska vi iväg och titta på nya vardagsrumsmöbler, i vitt såklart!
Nähepp nu måste jag gå, ska va på förskolan om tio minuter :)

2 kommentarer:

  1. Men är inte Daniella 3 år? Då får hon ju gå avgiftsfri förskola from med september nu. Hon får inte vara på förskolan under jul och sommar och någon gång under kristi himmelsfärd om man väljer avgiftsfri. Det är ju bara att be om en blankett för det.Du kanske vet det redan i och för sig:):) Mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt! Detta var sista avgiften men jag är lika irriterad i alla fall, att ha betalat så mycket i två år för att ha tösen på förskolan. Vi har alltid betalat för heltid trots att Daniella inte alls gick speciellt mycket från början. Jocke hämtade henne alltid tidigt och hon var ledig varje fredag. Så det är lite konstigt! Tack ändå för informationen :)

    SvaraRadera